Cafe
Rejestracja: 2016-11-16, 09:19 Posty: 8
|
Handel i czytnik kodów
Witam Mam problem ostatnio czytnik kodów mam sprawny (raczej) a gdy skanuje kod który zostaje wyświetlony w ramce produktu w dokumencie sprzedaży symfonia nie generuje odniesienia do bazy z produktami mimo że ten kod poprawnie widnieje w bazie produktów. Co się posypało ??
Proszę o wskazówkę Pozdrawiam
|
Autor |
Wiadomość |
Mix-soft.pl
|
|
|
rafal
Ekspert
Rejestracja: 2007-11-16, 15:08 Posty: 4000 Pomógł: 448
|
Re: Handel i czytnik kodów
która wersja? jakiś screen obrazujący sytuację zamieść. A jak wpisujesz kod ręcznie?
|
2016-11-16, 09:27 |
|
|
Cafe
Rejestracja: 2016-11-16, 09:19 Posty: 8
|
Re: Handel i czytnik kodów
Witaj Jak wpisuję ręcznie jest to samo nie odwołuje do produktu w bazie :( Wersja Handel 2014.a
Dołączyłem pliki z zrzutami ekranu.
Załączniki:
Symfonia_2.jpg [ 252.55 KiB | Przeglądany 5410 razy ]
Symfonia.jpg [ 241.33 KiB | Przeglądany 5410 razy ]
|
2016-11-16, 09:45 |
|
|
rafal
Ekspert
Rejestracja: 2007-11-16, 15:08 Posty: 4000 Pomógł: 448
|
Re: Handel i czytnik kodów
a jak wybierasz go z lity?
|
2016-11-16, 10:01 |
|
|
Cafe
Rejestracja: 2016-11-16, 09:19 Posty: 8
|
Re: Handel i czytnik kodów
Jak wybieram z listy po kodzie to działa Ale jak czytnikiem to nie generuje produktu, jak wpisuje ręcznie to jest to samo.
EDIT Zauważyłem że przy wpisywaniu ręcznym symfonia w kartotece produktów wskazuje do kilku znaków dobrze. Np kod 5060281182593 przy wpisywaniu ręcznym symfonia odwołuje do produktów do 9 znaku na dalsze wpisywanie ostatnich 4 nie reaguje
|
2016-11-16, 10:06 |
|
|
rafal
Ekspert
Rejestracja: 2007-11-16, 15:08 Posty: 4000 Pomógł: 448
|
Re: Handel i czytnik kodów
jeżeli stało się to bez zmian wersji programu to może coś z bazą się dzieje. Zobacz diagnostyki.
|
2016-11-16, 10:31 |
|
|
Cafe
Rejestracja: 2016-11-16, 09:19 Posty: 8
|
Re: Handel i czytnik kodów
Program nie miał robionej żadnej zmiany po prostu pewnego dnia przestał reagować. Sprawdzę bazę.
|
2016-11-16, 10:37 |
|
|
rafal
Ekspert
Rejestracja: 2007-11-16, 15:08 Posty: 4000 Pomógł: 448
|
Re: Handel i czytnik kodów
Widzę, że taki problem zgłaszany był także w wersji 2006. Jeżeli nie zmieniana była wersja programu to zmieniło się coś w danych.
|
2016-11-16, 10:50 |
|
|
Cafe
Rejestracja: 2016-11-16, 09:19 Posty: 8
|
Re: Handel i czytnik kodów
Witam Co dokładnie sprawdzić w diagnostykach? Robiłem kilka raportów odnośnie produktów/towarów i nie pokazało błędów.
Również przed chwilką zainstalowałem Symfonie na innym sprzęcie z odzyskaniem bazy i jest dokładnie to samo.
Zgłosiłem problem do Sage zobaczymy co odpowiedzą.
Pozdrawiam
EDIT Odtworzyłem kopię firmy z przed dnia awarii i z tą działa wszystko ok. Problemem jest coś w bazie danych.
|
2016-11-16, 20:06 |
|
|
Cafe
Rejestracja: 2016-11-16, 09:19 Posty: 8
|
Re: Handel i czytnik kodów
:( Ma ktoś jakiś pomysł ?? Zgłoszenie wysłałem do Sage ale nikt niełaska odpisać :(
Sezon w szczycie a my musimy ręcznie wyszukiwać produkty.
|
2016-11-18, 11:08 |
|
|
Cafe
Rejestracja: 2016-11-16, 09:19 Posty: 8
|
Re: Handel i czytnik kodów
Sprawa rozwiązana Problemem była baza danych którą uległa uszkodzeniu nie wiem z jakiego powodu.
Najciekawsze jest to że po dodaniu nowego użytkownika do systemu i zalogowanie się na jego dane można spokojnie z czytywać kody czytnikiem czy też wpisywać je ręcznie. Jednakże po co skoro można naprawić bazę:
Instrukcja wykonania Reindeksacji bazy danych
Reindeksację wykonujemy w następujący sposób: wybieramy z menu Firma - koniec pracy z firmą, następnie również z menu Firma - Poprawność danych. Użytkownikiem ma być Admin, (ewentualne hasło) a następnie z wciśniętym klawiszem Shift proszę kliknąć "Sprawdź". Otworzy się okno z bazami, należy je wszystkie zaznaczyć znacznikiem oprócz ostatniej (Ambasic) oraz zaznaczyć opcję „Automatyczna reindeksacja wybranych baz”. Po dokonaniu powyższych czynności należy wykonać diagnostykę.
Raporty Diagnostyczne Po zalogowaniu do firmy z menu Kartoteki wybieramy Raporty, System Diagnostyka. Po prawej stronie rozwinie się lista diagnostyk. Na każdej z nich po kolei proszę wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrać "Wykonaj raport" a następnie przycisk „kontynuuj”. W trakcie wykonywania raportu może pojawić się okno dialogowe z możliwościami "Napraw" lub "Usuń" i podanym numerem dokumentu lub rekordem - proponuję zawsze wybierać opcję "Napraw" (jeśli zapomnieliśmy o utworzeniu kopii bezpieczeństwa należy wybierać "Pozostaw" - otrzymamy wtedy raport o błędach, ale nie dokonamy zmian w bazie danych, z których nie będzie możliwości wycofania się). Po wykonaniu, raport generuje komunikat z informacjami o napotkanych błędach i tym co udało mu się naprawić. Raporty te są w stanie (po uprzedniej indeksacji) poprawić większość błędów, które mogą pojawić się podczas pracy z programem.
Wykonanie wszystkich w/w czynności może potrwać kilka godzin, szczególnie reindeksacja. Po naprawie czytanie kodów przez czytnik działa na wszystkich kontach użytkownika w systemie Symfonia.
Najlepiej zrobić sobie to w wolnym czasie lub jak ja w nocy zdalnie z innego komputera w sieci gdyż mieszkam budynku obok firmy. PAMIĘTAJCIE ZROBIĆ KOPIĘ BAZY PRZED NAPRAWĄ !!!
Pozdrawiam
|
2016-11-22, 14:51 |
|
|