|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Problem z działaniem jednej stacji roboczej z FK2010
Autor |
Wiadomość |
commtech
Rejestracja: 2010-01-04, 14:56 Posty: 3
|
Problem z działaniem jednej stacji roboczej z FK2010
Witam,
Jest sieć P2P ( kilka stanowisk) z systemem Symfonia FK z zainstalowanym Pervasive for Workgroup v 9.5 SP2. Był robiony najpierw upgrade Symfonia do wersji FK2010 i nim został dosłany kod aktywacyjny nastąpiła rozbudowa sieci o nowe stanowisko już z FK2010. Wszystko działało OK (pojawiał się jedynie komunikat o czasie przez jaki jeszcze można wykorzystywać system bez aktywacji), bazy były dostępne. Kiedy wpisano kod aktywacyjny ta ostatnio instalowana stacja nie zobaczyła tego faktu i dalej pojawiał się komunikat o czasie przez jaki można korzystać z programu bez aktywacji. Po czym czas ten upłynął i stacja straciła kontakt z serwerem ( właściwie pseudoserwerem). Mam pytanie jak tą sytuację naprawić? Czy bez reinstalacji Pervasive 9.5 + Symfonia stacja robocza można to jakoś przywrócić do działania?
commtech
|
2010-01-04, 15:20 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
Mix-soft.pl
|
|
|
krzysiek
Ekspert
Rejestracja: 2007-12-11, 23:18 Posty: 1942 Pomógł: 49
|
a ta stacja na pewno ma podłączoną tą aktywowaną bazę?? a nie jakąś kopie?
|
2010-01-04, 15:27 |
|
|
commtech
Rejestracja: 2010-01-04, 14:56 Posty: 3
|
Niestety teraz nie mam zdalnego dostępu do tej instalacji. Dopiero na miejscu mogę zbadać sprawę dokładnie.
W systemie jest zainstalowanych wiele firm ( wersja dla biura rachunkowego) i w momencie instalowania dodatkowej stacji roboczej był pełny dostęp do wszystkich istniejących w systemie baz (firm). Jedyna różnica w instalacji tej ostatniej stacji była taka, że zainstalowano wersje Pervasive 9.5 SP2 Client, a na innym stacjach roboczych była instalowana wersja pełna Pervasive i zmieniane opcje konfiguracyjne.
Niestety nie mam orientacji jak stacja robocza sprawdza ważność licencji i aktywacji.
|
2010-01-04, 15:45 |
|
|
krzysiek
Ekspert
Rejestracja: 2007-12-11, 23:18 Posty: 1942 Pomógł: 49
|
a jak to jest wersja na klucz to po prostu przeinstaluj klienta klucza na końcówce bo najwyraźniej nie widzi klucza, moze to byc także zapora windows. czepianie sie pervasiva a tym wypadku nie ma sensu.
|
2010-01-04, 15:49 |
|
|
Jossie
Rejestracja: 2008-06-24, 21:05 Posty: 75
|
Nic nie trzeba przeinstalowywać :) Oczywiście zakłądając, że instalacja rzeczywiście wyglądała jak na pozostałych stanowiskach i klient klucza także został zainstalowany.
Najpierw pytanie - czy autor pisząc, że nastąpiła rozbudowa o dodatkowe stanowisko miał na myśli zakupienie i rozbudowę licencji, czy tylko instalację na dodatkowej stacji?
Jeśli to pierwsze, to aktywację należy wysłać raz jeszcze, a dodatkowo sprawdzić czy podczas instalacji został wpisany numer seryjny. Jeżeli to drugie, to tylko sprawdzamy czy program nie został przypadkiem zainstalowany w wersji demo. W przypadku licencjonowania programów poprzez klucz sprzętowy ma to bardzo duże znaczenie. Sprawdzamy to w folderze, w którym została zainstalowana Symfonia, w pliku install.ini. Gdy wygląda on tak, jak poniżej (FKP100-00000), to należy podmienić te ciągi znaków na prawidłowe numery seryjne, albo przekopiować ten plik z innego stanowiska.
[AmFK]
Complete=0
Serial Number=FKP100-00000\S6RT3-GTDW1-EWI6U-MQKJG
Rodzaj=B
Database=A
[Serial Number]
FKP100=FKP100-00000\S6RT3-GTDW1-EWI6U-MQKJG
|
2010-01-05, 21:40 |
|
|
krzysiek
Ekspert
Rejestracja: 2007-12-11, 23:18 Posty: 1942 Pomógł: 49
|
przecież napisał/a że po wgraniu aktywacji do klucza tylko ta jedna stacja robocza nie działa "Kiedy wpisano kod aktywacyjny ta ostatnio instalowana stacja nie zobaczyła tego faktu i dalej pojawiał się komunikat o czasie przez jaki można korzystać z programu bez aktywacji. Po czym czas ten upłynął i stacja straciła kontakt z serwerem ( właściwie pseudoserwerem). ",
wobec tego co to ma wspólnego z kodem w install.ini. przecież inne stacje z niego korzystają tak samo i działają. No chyba ze instalacja jest tak "skopana" ze exe jest lokalnie i install.ini tez a baza na "serwerze" jedynie ale nie przypuszczam.
Ja obstawiam ze na tej ostatniej stacji nie ma klienta klucza albo jest coś z nim nie tak
Ostatnio zmieniony 2010-01-05, 21:57 przez krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz
|
2010-01-05, 21:53 |
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
No jescze jest opcja ze "instalacja stacji roboczej" u atura pytania znaczy instalacja programu lokalnie a bazy przez siec - i wtedy walki z instal.ini maja sens
Ale fakt na 90% to wina klienta klucza (a moze zapory)
|
2010-01-05, 21:57 |
|
|
Jossie
Rejestracja: 2008-06-24, 21:05 Posty: 75
|
I właśnie dlatego napisałam, że jeśli faktycznie został zainstalowany klient klucza, to należy sprawdzić install.ini.
|
2010-01-05, 22:03 |
|
|
commtech
Rejestracja: 2010-01-04, 14:56 Posty: 3
|
Dzięki za wszelką pomoc. Z uwagi na to, ze sprawę trzeba było zbadać na miejscu ( brak zdalnego dostępu) trwało to 1..2 dni.
Zgodnie z przedstawionymi sugestiami problem dotyczył drivera klucza sieciowego w wersji klient. Po ponownej instalacji tego drivera w wersji klient wszystko wróciło do poprawnego działania.
Jeszcze raz dziękuję i zamykam wątek.
|
2010-01-06, 10:14 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości |
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|