Posty bez odpowiedzi |oraz Aktywne tematy Dzisiaj jest 2024-11-22, 00:05x



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Pominięcie w okresie podstawowym 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 2009-06-27, 12:05
Posty: 298
Post Pominięcie w okresie podstawowym
Co zrobić aby pewną grupę pracowników przydzielkoną do konkretnego wzorca pominąć w okresie podstawowym? To normalni pracownicy mają wynagrodzenie godzinowe jednak mają wypłatę w innym terminie niż reszta. Utworzyłem dla nich osobą listę i nalicza się ona prawidłowo jednak oprócz tego składniki ich wynagrodzenia pojawiają się na liście podstawowej i przez to na zbiorówkach są za duże kwoty. Oczywiście oznaczenie ich wzorca porządkowego jako pomijanego w pozostałych okresach nic nie daje ponieważ w okresie podstawowym nadal są rozliczane ich wzorce pracownik etatowy, stawka godzinowa itp.

Czy jedynym wyjściem jest przyporządkowanie wszystkich innych pracowników do dodatkowego wzorca porządkowego i oznaczenie w okresie podstawowym aby rozliczał tylko tych pracowników ? Byłaby to najzwyklejsza w świecie proteza.

Czy są inne możliwości?


2009-10-12, 09:14
Wyświetl profil
Autor Wiadomość
 



Rejestracja: 2009-06-27, 12:05
Posty: 298
Post 
Przy okazji eksperymentu z w/w problemem chyba udało mi się znaleźć błąd i to dość poważny. Bardzo proszę o potwierdzenie, gdyby ktoś miał chwilkę wolnego czasu.

W firmie wykorzystywane są okresy pomocnicze w celu rozliczania premii. Oczywiście w szablonie list płac wzorzec premia ma niebieską flagę aby był pomijany w innych okresach w tym również w podstawowym. Wszystko działało dobrze lecz okazało się, że kiedy w okresie podstawowym zaznaczymy, że chcemy rozliczać tylko pracowników należących do określonego wzorca, to nagle na zakładce płace osób rozliczanych w tym okresie podstawowym zaczynają się pojawiać składniki wynagrodzeń, które są rozliczane w okresach pomocniczych i powinny być pomijane w okresie podstawowym. Sytuacja taka ma miejsce gdy rozliczanie w okresie pomocniczym również zawęzimy do pracowników z przypisanym określonym wzorcem, nie koniecznie tym samym, który wskazaliśmy w okresie podstawowym.

Jeszcze raz prosiłbym o zweryfikowanie mojego "odkrycia".


2009-10-12, 14:29
Wyświetl profil

Rejestracja: 2008-10-01, 22:25
Posty: 205
Post 
mam podobny problem, przy rozdzieleniu pracowników wzorcem sterującym, składniki z podstawowej listy płac pokazują się podwójnie, w pomocniczymi podstawowym, z listy pomocniczej też się podwajają w tych okresach... jak narazie jedynym rozwiązaniem na jakie wpadłam, to wchodzenie do wzorców i ustawianie brak rozliczenia kadrowego w okresie w którym nie powinien się pojawiać, ale to pracochłonne i może powodować błędy, np. jeżeli użytkownik programu zapomni to ustawić w nowo stworzonych okresach :/


2009-10-12, 14:34
Wyświetl profil

Rejestracja: 2008-10-01, 22:25
Posty: 205
Post 
dodam jeszcze, ze problem jest tylko z tymi pracownikami, którzy mają wypłatę i dodatkowy składnik z pomocniczego okresu, jeżeli rozliczają sięylko w podstawowym albo tylko w pomocniczym to wszystko gra


2009-10-12, 14:49
Wyświetl profil

Rejestracja: 2009-06-27, 12:05
Posty: 298
Post 
Czy może zgłaszałaś gdzieś ten błąd? Według mnie jest on raczej z gatunku poważnych.


2009-10-13, 15:50
Wyświetl profil

Rejestracja: 2009-10-06, 17:53
Posty: 64
Post 
shikoo pisze:
dodam jeszcze, ze problem jest tylko z tymi pracownikami, którzy mają wypłatę i dodatkowy składnik z pomocniczego okresu, jeżeli rozliczają sięylko w podstawowym albo tylko w pomocniczym to wszystko gra

Nie za bardzo rozumiem problem - gregee napisał o pracownikach, których nie chce mieć w okresie podstawowym (ja to zawsze załatwiam przez dodatkowy wzorzec i ustawienie "rozliczaj wyłącznie pracowników przyporządkowanych do wzorca.." - w prawie każdej firmie > 100 osób mam to tak rozwiązane i do tej pory nie było problemów, chyba, że trzeba ich było dodatkowo rozdzielić).

Opisz może dokładniej problem - przy odpowiednim ustawieniu schematów okresów pracownicy mają rozliczane dodatkowe elementy w okresie dodatkowym, a pozostałe oczywiście w okresie podstawowym i do tej pory nie zauważyłem z tym większych problemów.


2009-10-13, 15:58
Wyświetl profil

Rejestracja: 2009-06-27, 12:05
Posty: 298
Post 
Więc jeszcze raz.

Problem pojawia się gdy zaznaczymy "rozliczaj wyłącznie pracowników przyporządkowanych do wzorca.." zarówno w okresie podstawowym jak i pomocniczym. Wtedy nagle przestają działać niebieskie flagi z szablonów list płac. Wzorce a dokładniej przyporządkowane do nich elementy zaczynają się pojawiać w okresie podstawowym. Nierzadko z błędami braku wartości itp.


2009-10-14, 08:11
Wyświetl profil
Ekspert
Ekspert

Rejestracja: 2008-07-03, 15:02
Posty: 632
Pomógł: 38
Post 
Jaka wersja programu ?
Czy tworzysz okresy z list płac czy z okresów?
Czy wzorce które rozliczasz w okresach pomocniczych sam tworzyłeś ?
Czy masz przesunięte okresy w stosunku do wypłaty?
Czy we wzorcu na zakładce Wzorzec masz zaznaczoną opcję "zakres obowiązywania wartości z rozliczenia kadrowego przesunięty do okresu podatkowego i ZUS" ?


2009-11-01, 09:51
Wyświetl profil

Rejestracja: 2009-06-27, 12:05
Posty: 298
Post 
wersje od 2009.1 do 2010b.
obojętnie czy z list czy z okresów. zawsze jest tak samo.
ten błąd ujawnia się nawet przy standardowych wzorcach w firmie demo.
okresy nie przesunięte.
nie mam zaznaczonego przesunięcia.


2009-11-02, 09:19
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 9 ] 
   Podobne tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Okres pomocniczy a zmiany w podstawowym

w Programy Kadrowo Płacowe

ddd

2

2335

2014-06-03, 10:50

ddd Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Konwersja Forte - pominięcie wersji rozrzeszeń ?

w Techniczne

profimedia

4

2905

2013-02-26, 15:50

profimedia Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. FP I FGŚP W OKRESIE POMOCNICZYM

w Programy Kadrowo Płacowe

Alice

1

2389

2014-05-27, 07:45

MałaKsięgowa Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. brak księgowań w wybranym okresie

w Programy Kadrowo Płacowe

ryba

5

3392

2021-12-06, 16:58

maurycy Wyświetl najnowszy post



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Support forum phpbb by phpBB Assistant