Re: Symfonia Handel 2023 - wysyłka email i inne dodatki
Faktury możemy wysyłać z zakładki Płatności. W operacjach mamy komendę Powiadomienia - do wysłania.
Najpierw jednak musimy ustawić w Repozytorium dokumentów dane skrzynki pocztowej do wysyłania.
Repozytorium jest nam potrzebne tylko raz, żeby zrobić ustawienia skrzynki nadawczej. Warto odhaczyć opcję powiadamiania o otrzymaniu maila.
W Handlu w Ustawieniach - Współpraca z modułami - Powiadomienia o płatnościach - ustawiamy jakiego rodzaju powiadomienia i kiedy będą wysyłane. Można delikatnie zmodyfikować nazwy wysyłanych dokumentów. Można też zmodyfikować obraz graficzny powiadomienia, ale nie wiem gdzie.
Do pierwszego powiadomienia o wystawieniu faktury możemy ją dołączyć sam dokument.
Następne powiadomienia możemy wysyłać po upływie ustalonych terminów.
W pierwszym powiadomieniu ustawiłem "dni po terminie" "-14". Inaczej nie pokazywało faktury.
Żeby wysłać powiadomienie z załączoną fakturą, dokument musi być zapisany jako PDF w repozytorium i mieć przypisany adres mailowy do kontrahenta.
Możemy to zrobić z listy dokumentów sprzedaży klikając Operację i Zapisz plik PDF w Repozytorium.
Następnie wybieramy Płatności - Operacje - Powiadomienia do wysłania. Wygodnie posegregować sobie na faktury sprzedażowe i zakupowe i poustawiać kolumny wg własnego uznania. Program sam zapamięta nasze ustawienia.
Cały proces jest o tyle wygodny, że po wysłaniu powiadomienia z fakturą, powiadomienia znika nam z listy i pojawia się ponownie po upływie zadanego terminu jeśli do tego czasu nie została uregulowana płatność.
Mam nadzieje, że pomogłem. Jak coś to proszę pisać.
Pozdrawiam