iredy pisze:
Otóż zgodnie z tym, czego kurczowo trzyma się Sage, przychód (a zatem podatek) powinien być naliczony w miesiącu wpłaty PPK do instytucji.
Ustawa o PDOF:
"Art. 11. 1. Przychodami (…) są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń."
Póki pracodawca nie wykona przelewu na PPK środki nie są postawione do dyspozycji podatnika, więc interpretacja Sage jest jak najbardziej trafna. Nie ma jednak żadnych przeciwwskazań, żeby przelewy na PPK wykonywać od razu wtedy przychód będzie w miesiącu wypłaty wynagrodzenia.
iredy pisze:
A co w sytuacji, gdy pracownik pracuje tylko do końca listopada i za grudzień listy już nie ma? Będzie miał w grudniu przychód z samego PPK? A z czego potrącić podatek? Albo np. cały grudzień będzie na urlopie bezpłatnym? Takich pytań można postawić więcej....
Pracodawca fizycznie nie ma możliwości pobrania zaliczki, ale dalej stanowi to przychód dla pracownika. W związku z czym wykazujemy wartość przychodu w PIT-11, a pracownik będzie musiał dopłacić podatek z tego tytułu po rozliczeniu rocznym.