Re: Faktura korygująca daty i rejestry - pilnie potrzebna po
Cytuj:
1. Czy dla korekty kosztów najbezpieczniejsze będzie strono czerwone? Nic się nie popsuje przy automatycznych księgowaniach...?
"Najbezpieczniejsze" będzie storno czerwone bo na kontach kosztowych, zapisy powinny być po str WN. Nic nie powinno się popsuć.
Cytuj:
2. Czy dobrze zrobiłam korzystając z opcji KOPIUJ => STORNO CZERWONE, skoro potem i tak zmniejszałam kwoty w dokumencie? Nie wiem jak to się ma do rejestrów, żeby nie weszła korekta całej fakturki :(
Ma to taki sam efekt jak wprowadzenie dokumentu od nowa (jest to tylko ułatwienie), do rejestru wejdzie to co jest w rejestrze, nic więcej.
Cytuj:
3. Czy dobrze myślę z tą zmianą okresu sprawozdawczego z I na XI? To jest okres dokumentu, więc chyba dobrze, skoro mam księgować korektę pod listopadem...
To jest okres sprawozdawczy, okres z jakim dokument będzie uwzględniony w RZiS czyli w PIT/CIT. I powinien być uwzględniony zgodnie z przepisami.
Cytuj:
4. No i teraz najważniejsze, tutaj totalnie nie wiem co zrobić (a niestety instrukcji nie znam na pamięć, a hasłowe sprawdzanie mało mi dało)... Kiedy chcę kliknąć w rejestr wyświetla się informacja "rejestr dla dokumentu nie został zdefiniowany". Jaki rejestr powinnam stworzyć dla faktur korygujących? Zupełnie nowy? Czy wy-edytować rejestr zakupu i coś w nim zmienić? Zauważyłam, że w menu definiowania rejestru jest krateczka "korekta" (i w moim rejestrze zakupu jest ona odznaczona), do czego służy ta opcja?
Zdaje mi się, że żeby był widoczny rejestr w dok. typu korekta to powinna być zaznaczona "korekta" w tym rejestrze. W jaki sposób go stworzyć jest opisane w podręczniku, ale nie jest to skomplikowane. Polecam Ci stworzyć rejestr, zapisać dokument do bufora i sprawdzić gdzie trafiło do deklaracji. Generalnie te dokumenty są w programie domyślnie przy tworzeniu firmy od zera. Ja faktury korygujące wprowadzam tak samo jak zwykłe, do tego samego rejestru tylko z minusem.
Cytuj:
5. W pomocy dla symfonii znalazłam następujący tekst: "Wprowadzając dane do rejestru z dokumentów korygujących, powinieneś przyjąć jednolity sposób
wprowadzania kwot do rejestru: kwoty podwyższające wartość faktury ze znakiem "+", a kwoty obniża-jące ze znakiem "-" i konsekwentnie tego przestrzegać. Ma to istotne znaczenie dla poprawnego spo-rządzenia zestawienia rejestrów VAT, zawierającego dane do deklaracji VAT 7." Jeśli dobrze rozumiem dotyczy to wprowadzania kwot w rejestrze z menu dokumentu, która póki co - bez zdefiniowanego rejestru - u mnie się nie wyświetla...? Tak?
Jeśli dobrze rozumiem, to dobrze rozumiesz.