|
Planowane nowe stawki VAT a Symfonia Handel
Autor |
Wiadomość |
Kayu
Rejestracja: 2008-04-17, 09:57 Posty: 21
|
Planowane nowe stawki VAT a Symfonia Handel
Witam,
czy już wiadomo, jak będzie wyglądało wprowadzenie nowych stawek VAT (jeśli zostaną uchwalone) w programach Handel Premium i Start ? Będzie wymagana nowa wersja programu, aby nowe stawki zdefiniować "obok" tych obecnych ? Czy też wystarczy zmiana w ustawieniach programu obecnych stawek na nowe ?
|
2010-08-24, 14:02 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
Mix-soft.pl
|
|
|
krzysiek
Ekspert
Rejestracja: 2007-12-11, 23:18 Posty: 1942 Pomógł: 49
|
Linia Start i Symfonia (dawniej Premium) nie dopuszcza swobodnych zmian jak i dodawania nowych stawek, stąd też konieczne będzie na pewno zastąpienie posiadanej wersji nową. Więcej informacji zapewne w miarę czasu będzie pojawiało się na stronach producenta Link a także Partnerzy zawsze służą informacją swoim i nie tylko Klientom :)
|
2010-08-24, 14:13 |
|
|
rafal
Ekspert
Rejestracja: 2007-11-16, 15:08 Posty: 4000 Pomógł: 448
|
Cyt :
Nowe stawki VAT w rozwiązaniach Sage W odpowiedzi na pojawiające się pytania odnośnie obsługi nowych stawek VAT w systemach Forte i Symfonia oraz programach linii Symfonii Start, zapewniamy że odpowiednie modyfikacje programistyczne zostaną wprowadzone na czas.
Instalacja wersji oprogramowania z nowymi stawkami VAT będzie wymagała posiadania aktualnej wersji programu.
Nowe wersje programów będą dostępne bezpłatne dla Klientów posiadających aktywny abonament Symfopakiet, Symfopakiet Plus lub Forte Pakiet. Już dziś zachęcamy do zaktualizowania posiadanej wersji oprogramowania i zamówienia usługi abonamentowej.
Dalsze informacje będziemy podawać w miarę ujawniania szczegółów zmian podatkowych.
|
2010-08-24, 15:40 |
|
|
jurek
Rejestracja: 2010-09-28, 08:21 Posty: 1
|
Witam,
w rozmowie z doradcą Sage poinformował mnie, że w wersji Symfonia Handel Forte 2008 nie będzie możliwości stosowania nowych stawek VAT. Mam podejrzenia, że jest to próba naciągnięcia na zakup nowej wersji. Czy ktoś bardziej obeznany w temacie może mi powiedzieć dlaczego dodanie nowej stawki w słowniku stawek VAT nie załatwi sprawy? Bo doradca Sage twierdzi, że dokumenty nie będę wystawiać się prawidłowo.
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam.
|
2010-09-28, 08:26 |
|
|
miki
Rejestracja: 2009-01-08, 15:43 Posty: 148
|
Re: Planowane nowe stawki VAT a Symfonia Handel
Kayu pisze: Będzie wymagana nowa wersja programu, aby nowe stawki zdefiniować "obok" tych obecnych ? Biorąc po uwagę artykuł 6 nowelizacji, który dopuszcza w określonych sytuacjach zastosowanie "starych" stawek po 01.01.2011r., nie wybrażam sobie, aby nowa wersja programów zawierała wyłącznie "nowe" stawki VAT. Musi zawierać i "stare" i "nowe" Kayu pisze: Czy też wystarczy zmiana w ustawieniach programu obecnych stawek na nowe ?
Nie wystarczy. Bezpiecznie można zmienić tylko i wyłącznie wartość stawki, która nie była nigdy używana w dokumentach. Natomiast jeśli zmienisz wartość stawki, z którą wcześniej fakturowałeś, to pojawiają się błędy w dokumentach zarówno w starych jak i w nowowystawianych (możesz sobie potestować np. na wersji demo).
|
2010-09-28, 08:58 |
|
|
Sylwek
Rejestracja: 2010-11-04, 23:52 Posty: 9
|
witam,
Czy w historycznych wersjach jest/będzie możliwość dodania nowej stawki VAT?
Mam na myśli Symfonia Faktura i Kasa start 1.10.a
|
2010-11-05, 22:30 |
|
|
krzysiek
Ekspert
Rejestracja: 2007-12-11, 23:18 Posty: 1942 Pomógł: 49
|
Historyczne wersje raczej się nie zmienią, więc jeśli nie ma takiej możliwości teraz to na pewno nie pojawi się ona w nich magicznie np. w sylwestra ;)
|
2010-11-05, 22:37 |
|
|
Sylwek
Rejestracja: 2010-11-04, 23:52 Posty: 9
|
:)
To dalej pociągnę wątek - jaki jest odpowiednik /aktualny/ mojej Symfonii?
Ile kosztuje? Kiedy najlepiej ją kupić (tzn. kiedy będzie dostosowana do nowych regulacji)?
Czy będzie możliwy import danych z wersji 1.10.a?
|
2010-11-05, 22:43 |
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
odpowiednik to FL2010 - konwersja powinna przejsc - koszty to na skype {kontakt wykasowany przez Administrator FORUM} - ona ci wszystko poda :)
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 23:13 przez wrob, łącznie zmieniany 1 raz
|
2010-11-05, 23:56 |
|
|
sosnek
Rejestracja: 2009-08-11, 10:35 Posty: 124 Pomógł: 2
|
witam. tak sobie myślę. w raportach pomocniczych jest coś takiego jak "kontynuacja firmy bez dokumentów" gdybym 31 grudnia zrobił odcięcie? stworzył w ten sposób nową bazę? i na nowej bazie danych ustawił sobie nowe stawki vat, a w razie potrzeby miał podgląd do starej bazy danych by zrobić ewentualną korektę wydrukowaćduplikat itp?
ja wiem, że dystrybutor wolał by to sprzedać bo to są fajne żniwa - rozumiem to jako handlowiec. ale jak mam wydać na to prawie 10 tys złotych to mnie krew zalewa
|
2010-11-10, 11:43 |
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
Wiesz sprobowac tak zrobic zawsze mozna - gorzej np jesli masz zintegrowana FK i tam ciaglosc itp - tu juz nie wiem jak sie to wszystko zachowa.......
|
2010-11-10, 12:02 |
|
|
sosnek
Rejestracja: 2009-08-11, 10:35 Posty: 124 Pomógł: 2
|
zintegrowane nie mam z fk, wykonuje normalny eksport plików
|
2010-11-10, 12:15 |
|
|
sosnek
Rejestracja: 2009-08-11, 10:35 Posty: 124 Pomógł: 2
|
po sprawdzeniu sprawy dochodzę do wniosku, że jest to jednak pomysł dobry ale z jedną wadą utrudniającą cały proceder. tzn numeracja korekt. niestety dwoch korekt nie o tym samym nr nie moze byc ze wzgledów oczywistych... a edytować nr korekty nie można tak jak faktury :( chyba, że ktoś zna na to sposób poza włażenie m do bazy danych
|
2010-11-10, 12:54 |
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
a co - jest jakiś zakaz posiadania dwoch roznych serii numeracyjnych dla korekt i uzywania ich naprzemiennie wg potrzeb?
|
2010-11-10, 20:41 |
|
|
jabis
Rejestracja: 2009-09-22, 09:56 Posty: 112
|
sosnek pisze: jest coś takiego jak "kontynuacja firmy bez dokumentów" gdybym 31 grudnia zrobił odcięcie?
Jak sprowadzimy temat do bieżącej sprzedaży to jest to rozwiązanie problemu, ale jak spojrzymy się na:
- zaliczki,
- kontrakty,
- faktury zakupu które nam spłyną na początku nowego roku
- korekty ilościowe w starej stawce VAT (korekta przyjęcia i wydań !!)
- rozrachunki z kontrahentami z tytułu korekt (część w starym programie część w nowym ?!)
sprawa zaczyna się bardzo komplikować i wyraźnie widać, że problemów jest zbyt wiele by kontynuować firmę bez dokumentów i dobrze by było mieć stare i nowe stawki VAT.
Według mnie jest to oszczędność która odbije się po jakimś czasie czkawką i większymi kosztami... ponadto są w planach kolejne podwyżki stawek VAT, za każdym razem będziemy kontynuować firmę bez dokumentów ?!
|
2010-11-11, 19:29 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 29 gości |
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|