tatanka
Rejestracja: 2008-08-06, 12:38 Posty: 331
|
Zmiana hasła
Witam,
mam mały problem, zostało zapomniane hasło admina do fk forte. Mam dostęp do bazy poprzez managment studio. czy można jakoś zmienić to hasło ??
Pozdr
TaTanka
|
Autor |
Wiadomość |
Mix-soft.pl
|
|
|
barnie
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-07, 13:26 Posty: 208 Pomógł: 2
|
która wersja?
w 2006 bardzo łatwe
w 2007 trudniejsze
w 2008 prawie niemożliwe
|
2008-08-14, 14:07 |
|
|
tatanka
Rejestracja: 2008-08-06, 12:38 Posty: 331
|
W momencie podniesienia wersji z 2007 do 2008. Więc jeszcze na bazie 2007. Czy możesz coś podpowiedzieć w tej kwestii ??
Pozdr
TaTanka
|
2008-08-14, 14:20 |
|
|
rafal
Ekspert
Rejestracja: 2007-11-16, 15:08 Posty: 4007 Pomógł: 449
|
Ale pewnie znasz hasło innego użytkownika. Nadaj mu prawo Admina.
Oto metoda sprawdzajaca się tylko w wersji 2007.
1. Sprawdż w tabeli SSCommon.STUsers id użytkownika, któremu chcesz nadać prawo Admina (np:.65537)
2. Następnie wykonaj skrypt nadający mu prawo administrowania prawami.
Kod: INSERT INTO SSCommon.STEffPerm (UserId, RoleId, AUId, stactive) VALUES (65537, 1, - 1, 1)
3. Logując się na tego użytkownika można zmienić hasło staremu administratorowi
UWAGA!!! Rozwiązanie ingeruje w dane.
|
2008-08-14, 15:04 |
|
|
tatanka
Rejestracja: 2008-08-06, 12:38 Posty: 331
|
Dziękuję za podpowiedź. Sprawdzę to trochę później. Czy ten sam sposób można stosować w bazie Handlu forte i kadry forte ??
Pozdr
TaTanka
|
2008-08-14, 15:25 |
|
|
rafal
Ekspert
Rejestracja: 2007-11-16, 15:08 Posty: 4007 Pomógł: 449
|
tak ale tylko w wersji 2007 !!!
|
2008-08-14, 16:14 |
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
W 2008 tez tak mozna ale trzeba przed insertem powylaczac triggery na w/w tabeli, generalnie wymaga wiecej wiedzy ale tez jest do zrobienia :)
|
2008-08-18, 11:47 |
|
|
tatanka
Rejestracja: 2008-08-06, 12:38 Posty: 331
|
A czy możliwość podniesienia wersji ma tylko użytkownik admin ??
Czy innemu użytkownikowi można przypisać takie uprawnienia z poziomu bazy ??
Pozdr
TaTanka
|
2008-08-18, 13:51 |
|
|
ro_bek
Ekspert
Rejestracja: 2008-07-03, 15:02 Posty: 632 Pomógł: 38
|
tatanka pisze: A czy możliwość podniesienia wersji ma tylko użytkownik admin ??
Użytkownik z prawami konwersji danych. (mówimy o forte)
|
2008-08-18, 14:56 |
|
|
tatanka
Rejestracja: 2008-08-06, 12:38 Posty: 331
|
No tak.
Dzięki
|
2008-08-18, 15:19 |
|
|
Agnieszka
Rejestracja: 2009-10-28, 11:24 Posty: 1
|
Aby nadać użytkownikowi prawa admina
w wersji FK Forte 2009
1. Sprawdż w tabeli SSCommon.STUsers id użytkownika, któremu chcesz nadać prawo Admina (np:.77777)
2. Trzeba wyłączyć Triggers dla tabeli SSCommon.STEffPerm
3. Następnie wykonaj skrypt nadający mu prawo administrowania prawami.
INSERT INTO SSCommon.STEffPerm (UserId, RoleId, AUId)
VALUES (77777, 1, - 1)
Jest jeszcze inny sposób.
Po wyłączeniu Triggers zamiast skryptu można dodać rekord i wpisać:
id użytkownika w kolumnę UserId
1 w kolumnę RoleId
-1 w kolumnę AUId
zapisać rekord.
Po obu powyższych sposobach użytkownik ma prawa admina i może zmieniać hasła adminowi i innym użytkownikom.
Doradzamy po tej operacji zabrać te uprawnienia.
UWAGA!!! Rozwiązanie ingeruje w dane.
|
2009-10-30, 12:27 |
|
|
kruczi86
Rejestracja: 2010-10-27, 10:24 Posty: 2
|
Zapomniałam hasła do Symfoni Handel Premium 2006
Wyczytałam na forum że w wersji 2006 bardzo łatwo to zrobić, ale niesty w kolenych odpowiedział była mowa tylko o 2007 i 2008. Zapomniałam hasła administratora, drugi użytkownik loguje się do symfoni bez hasła ale nie ma możliwości zmian, takich jak admin.
Bardzo prosze o pomoc
|
2010-10-27, 10:33 |
|
|
krzysiek
Ekspert
Rejestracja: 2007-12-11, 23:18 Posty: 1942 Pomógł: 49
|
tu jest mowa o wersji Forte :) w premium to zupełnie inna sprawa - też prosta ale nie dla użytkownika.
|
2010-10-27, 10:50 |
|
|
kruczi86
Rejestracja: 2010-10-27, 10:24 Posty: 2
|
Czyli nie ma żadnych szans?
|
2010-10-27, 11:02 |
|
|
krzysiek
Ekspert
Rejestracja: 2007-12-11, 23:18 Posty: 1942 Pomógł: 49
|
odpisałem na maila :)
|
2010-10-27, 11:07 |
|
|