Posty bez odpowiedzi |oraz Aktywne tematy Dzisiaj jest 2024-11-22, 05:23x



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowego 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 2010-11-24, 01:31
Posty: 12
Post dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowego
Mam sobie taką firmę, która mma pracowników zatrudnionych na etat "wynagrodzenie zasadnicze", ale część z nich jest rozliczana normalnie tzn. okres kadrowy, zus i podatkowy należą do tego samego miesiąca rozliczeniowego. Druga cześć pracowników jest kadrowo rozliczana w miesiącu bieżącym, ale zus i podatek w miesiącu następnym. UWAGA prawnie jest to dopuszczalne. Program pozwala otworzyć dwa okresy w danym miesiącu sterowane innymi wzorcami przyporządkowania pracowników, jednakże próba wstawienia danych kadrowych dla pracownika (nazwijmy go z przsunięciem ZUS) powoduje że widoczny i naliczany jest on w okresie podstawowym bez przesunięcia i w nim naliczany. Nie pomoże budować nowych wzorcow, bo i tak kalendarz będzie jeden.
Jak ugryżć temat, aby pracownik A zatrudniony na wynagrodzenie zasadnicze w okresie podstawowym bez przesunięcia zus na przyszły miesiąc był naliczany w tym okresie, a pracownik B zatrudniony na wynagrodzenie zasadnicze został przypięty do okresu "drugiego" z przesunięciem ZUS i podatku i tam był rozliczany. Niektórzy twierdzą ,że w tym programie się tego zrobić nie da - czy w takim ukladzie trzeba jedynie używać EXCELA - to po co mi taki program.


2011-12-19, 22:00
Wyświetl profil
Autor Wiadomość
 


Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-04-18, 18:52
Posty: 5169
Pomógł: 59
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
A probowales zalozyc 2 listy plac z odrebnymi okresami zus itp?


2011-12-20, 01:41
Wyświetl profil

Rejestracja: 2010-11-24, 01:31
Posty: 12
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Niestety powinienem znknąć i naliczyć ten pierwszy okres, by móc spokojnie grzebać w tym przesuniętym, niestety nie da się wstawić danych kadrowych do okresu już zamknętego, podejrzewam że listy płac działają tak samo, tutaj chodzi o presunięcie zapłaty zus i pdof o miesiąc w drugim przypadku. a dotyczy to takiej samej grupy pracowników z wynagrodzeniem zasadniczym.


2011-12-20, 02:54
Wyświetl profil
Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-04-18, 18:52
Posty: 5169
Pomógł: 59
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Zamiast podejrzewac - trzeba sprobowac :)


2011-12-20, 06:34
Wyświetl profil

Rejestracja: 2008-05-20, 14:16
Posty: 171
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Witam,
zdefiniowałam sobie 2 okresy podstawowe jak w opisie na grudzień: "podstawowy 1" ( rozliczanie 12,12,12) i "podstawowy 2"(rozliczanie12,1,1) oraz 2 wzorce do przyporządkowania pracowników odpowiednio "podstawowy 1" i "podstawowy 2". Przyporządkowałam pracowników do wzorców, pododawałam im premie, urlopy, chorobowe. Ponaliczałam okresy i wszystko dzieli prawidłowo.
Tak samo zrobiłam na styczeń.
Nie mam podwójnego rozliczania pracowników, na kartach wynagrodzeń pracowników też wszystko jest w porządku, na zakładce miesiące-lata dla pracownika w miesiącu podatkowym też.
Albo nie rozumiem problemu, albo masz jakiś błąd w definicji wzorców rozdzielających pracowników.


2011-12-20, 11:20
Wyświetl profil

Rejestracja: 2010-11-24, 01:31
Posty: 12
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
do MarB odpowiedz proszę jakie wzorce utworzyłaś.


2011-12-20, 18:09
Wyświetl profil
Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-04-18, 18:52
Posty: 5169
Pomógł: 59
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
beton naucz sie czytac przeciez marb napisala jakie te wzorce utworzyla :-) ale nazwa wzorca nie ma nic do rzeczy mozesz je sobie nazwac "beton1" i "beton2" wazne ze w okresie masz ustawione aby rozliczal tylko betonow ze wzorca 1 lub 2.

PS. To samo bez zakladania wzorcow mozesz osiagnac zakladajac dwie listy plac....


2011-12-21, 05:05
Wyświetl profil

Rejestracja: 2008-05-20, 14:16
Posty: 171
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Nazwa wzorca nie ma nic do rzeczy. Służą one jedynie do przyporządkowania pracowników.
W pierwszym wzorcu, który jest uwzględniony w definicji okresu podstawowego 1, na zakładce "Pracownicy" muszą znajdować się tylko pracownicy, którzy mają być rozliczani w tym okresie, a w drugim wzorcu na tej zakładce tylko ci pracownicy którzy mają być rozliczani w drugim okresie podstawowym.
W definicji okresów w polu "Rozliczaj wyłącznie pracowników przypisanych do ..." należy ustawić odpowiednio nasze wzorce z pracownikami.
Nic innego oprócz listy pracowników we wzorcu nie definiuję.


2011-12-21, 12:18
Wyświetl profil

Rejestracja: 2009-10-06, 17:53
Posty: 64
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Chyba niepotrzebnie przekombinowałeś. Utwórz sobie dwa puste wzorce - "rozliczani w bieżącym" i "rozliczani w następnym". Przyporządkuj odpowiednio wszystkich pracowników i zaznacz w okresach "rozliczaj wyłącznie pracowników przyporządkowanych do grupy działu".
Okresy wystarczy utworzyć dwa podstawowe - z tego co napisałeś wnioskuję, że kombinowałeś coś z szablonami okresów - zupełnie niepotrzebnie :)

Tak jak MarB napisała - wszystko działa poprawnie.

Widzę, że koleżanka z góry mnie uprzedziła ;)


2011-12-21, 12:32
Wyświetl profil

Rejestracja: 2010-11-24, 01:31
Posty: 12
Post Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Już to dzisiaj w nocy rozwiązałem, ale dziekuję wszystkim za oświecenie, gdzieś sie pokręciłem, ze względu na to że ci sami pracownicy są jeszcze na eksporcie pracujący za granicą i pracuję jeszcze nad osobnym ich rozliczaniem.


2011-12-21, 17:25
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 10 ] 
   Podobne tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. dwa okresy podstawowe w miesiącu

w Programy Kadrowo Płacowe

iredy

0

1674

2014-06-03, 13:23

iredy Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. dwa okresy w jednym miesiącu

w Programy Kadrowo Płacowe

user

5

2993

2011-12-23, 00:47

wrob Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Decyzja ZUs a otwieranie okresów

w Programy Kadrowo Płacowe

INWEST

3

2343

2010-03-18, 10:35

wrob Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Brak stanowiska w zestawie Dane podstawowe

w Programy Kadrowo Płacowe

FAQ

1

2470

2016-03-08, 11:25

FAQ Wyświetl najnowszy post



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Support forum phpbb by phpBB Assistant