|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowego
Autor |
Wiadomość |
beton27
Rejestracja: 2010-11-24, 01:31 Posty: 12
|
dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowego
Mam sobie taką firmę, która mma pracowników zatrudnionych na etat "wynagrodzenie zasadnicze", ale część z nich jest rozliczana normalnie tzn. okres kadrowy, zus i podatkowy należą do tego samego miesiąca rozliczeniowego. Druga cześć pracowników jest kadrowo rozliczana w miesiącu bieżącym, ale zus i podatek w miesiącu następnym. UWAGA prawnie jest to dopuszczalne. Program pozwala otworzyć dwa okresy w danym miesiącu sterowane innymi wzorcami przyporządkowania pracowników, jednakże próba wstawienia danych kadrowych dla pracownika (nazwijmy go z przsunięciem ZUS) powoduje że widoczny i naliczany jest on w okresie podstawowym bez przesunięcia i w nim naliczany. Nie pomoże budować nowych wzorcow, bo i tak kalendarz będzie jeden. Jak ugryżć temat, aby pracownik A zatrudniony na wynagrodzenie zasadnicze w okresie podstawowym bez przesunięcia zus na przyszły miesiąc był naliczany w tym okresie, a pracownik B zatrudniony na wynagrodzenie zasadnicze został przypięty do okresu "drugiego" z przesunięciem ZUS i podatku i tam był rozliczany. Niektórzy twierdzą ,że w tym programie się tego zrobić nie da - czy w takim ukladzie trzeba jedynie używać EXCELA - to po co mi taki program.
|
2011-12-19, 22:00 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
Mix-soft.pl
|
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
A probowales zalozyc 2 listy plac z odrebnymi okresami zus itp?
|
2011-12-20, 01:41 |
|
|
beton27
Rejestracja: 2010-11-24, 01:31 Posty: 12
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Niestety powinienem znknąć i naliczyć ten pierwszy okres, by móc spokojnie grzebać w tym przesuniętym, niestety nie da się wstawić danych kadrowych do okresu już zamknętego, podejrzewam że listy płac działają tak samo, tutaj chodzi o presunięcie zapłaty zus i pdof o miesiąc w drugim przypadku. a dotyczy to takiej samej grupy pracowników z wynagrodzeniem zasadniczym.
|
2011-12-20, 02:54 |
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Zamiast podejrzewac - trzeba sprobowac :)
|
2011-12-20, 06:34 |
|
|
MarB
Rejestracja: 2008-05-20, 14:16 Posty: 171
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Witam, zdefiniowałam sobie 2 okresy podstawowe jak w opisie na grudzień: "podstawowy 1" ( rozliczanie 12,12,12) i "podstawowy 2"(rozliczanie12,1,1) oraz 2 wzorce do przyporządkowania pracowników odpowiednio "podstawowy 1" i "podstawowy 2". Przyporządkowałam pracowników do wzorców, pododawałam im premie, urlopy, chorobowe. Ponaliczałam okresy i wszystko dzieli prawidłowo. Tak samo zrobiłam na styczeń. Nie mam podwójnego rozliczania pracowników, na kartach wynagrodzeń pracowników też wszystko jest w porządku, na zakładce miesiące-lata dla pracownika w miesiącu podatkowym też. Albo nie rozumiem problemu, albo masz jakiś błąd w definicji wzorców rozdzielających pracowników.
|
2011-12-20, 11:20 |
|
|
beton27
Rejestracja: 2010-11-24, 01:31 Posty: 12
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
do MarB odpowiedz proszę jakie wzorce utworzyłaś.
|
2011-12-20, 18:09 |
|
|
wrob
Ekspert
Rejestracja: 2008-04-18, 18:52 Posty: 5169 Pomógł: 59
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
beton naucz sie czytac przeciez marb napisala jakie te wzorce utworzyla ale nazwa wzorca nie ma nic do rzeczy mozesz je sobie nazwac "beton1" i "beton2" wazne ze w okresie masz ustawione aby rozliczal tylko betonow ze wzorca 1 lub 2. PS. To samo bez zakladania wzorcow mozesz osiagnac zakladajac dwie listy plac....
|
2011-12-21, 05:05 |
|
|
MarB
Rejestracja: 2008-05-20, 14:16 Posty: 171
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Nazwa wzorca nie ma nic do rzeczy. Służą one jedynie do przyporządkowania pracowników. W pierwszym wzorcu, który jest uwzględniony w definicji okresu podstawowego 1, na zakładce "Pracownicy" muszą znajdować się tylko pracownicy, którzy mają być rozliczani w tym okresie, a w drugim wzorcu na tej zakładce tylko ci pracownicy którzy mają być rozliczani w drugim okresie podstawowym. W definicji okresów w polu "Rozliczaj wyłącznie pracowników przypisanych do ..." należy ustawić odpowiednio nasze wzorce z pracownikami. Nic innego oprócz listy pracowników we wzorcu nie definiuję.
|
2011-12-21, 12:18 |
|
|
sayo
Rejestracja: 2009-10-06, 17:53 Posty: 64
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Chyba niepotrzebnie przekombinowałeś. Utwórz sobie dwa puste wzorce - "rozliczani w bieżącym" i "rozliczani w następnym". Przyporządkuj odpowiednio wszystkich pracowników i zaznacz w okresach "rozliczaj wyłącznie pracowników przyporządkowanych do grupy działu". Okresy wystarczy utworzyć dwa podstawowe - z tego co napisałeś wnioskuję, że kombinowałeś coś z szablonami okresów - zupełnie niepotrzebnie :)
Tak jak MarB napisała - wszystko działa poprawnie.
Widzę, że koleżanka z góry mnie uprzedziła ;)
|
2011-12-21, 12:32 |
|
|
beton27
Rejestracja: 2010-11-24, 01:31 Posty: 12
|
Re: dwa okresy podstawowe dla innych okresów ZUS i podatkowe
Już to dzisiaj w nocy rozwiązałem, ale dziekuję wszystkim za oświecenie, gdzieś sie pokręciłem, ze względu na to że ci sami pracownicy są jeszcze na eksporcie pracujący za granicą i pracuję jeszcze nad osobnym ich rozliczaniem.
|
2011-12-21, 17:25 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości |
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|