|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Jak dodać pracowników do zamkniętego miesiąca bez naliczenia
Autor |
Wiadomość |
Oleczka100
Rejestracja: 2016-12-22, 10:44 Posty: 45
|
Jak dodać pracowników do zamkniętego miesiąca bez naliczenia
Mam taki problem,pracuję w symfonii ERP, w dniu 27.01.2017 został zamknięty okres płacowy za 01/2017 i wypłacone wynagrodzenia. Ale mam kilku pracowników zatrudnionych od 30 stycznia 2017, jak ich wprowadzić do programu, aby nie naliczyły się wynagrodzenia w styczniu, ale żebym mogła im zrobić ZUA, a wyrównanie za 2 dni stycznia będzie doliczone jako wyrównanie w lutym 2017. Jak otwieram okres płacowy styczeń i wprowadzam pracowników do programu to mi się naliczają w styczniu, jak tego uniknąć. Może ktoś wie jak rozwiązać taki problem w symfonii ERP?
|
2017-02-01, 11:13 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
Mix-soft.pl
|
|
|
szepczący
Rejestracja: 2016-05-17, 20:41 Posty: 392 Pomógł: 75
|
Re: Jak dodać pracowników do zamkniętego miesiąca bez nalicz
(1)
Wg. mnie najlepiej byłoby zamknąć całkiem styczeń, następnie utworzyć do niego korektę i rozliczyć ten 30 stycznia na korekcie wypłaconej w lutym. Druga metoda jest nieporównywalnie bardziej skomplikowana - trzeba utworzyć 2 wzorce (np. wypłata w bieżącym miesiącu, wypłata w następnym) otworzyć cały styczeń i ustawić w nim że rozlicza wyłącznie osoby przypisane do wzorca #1 (i przypisać ten wzorzec osobom do rozliczenia w styczniu), dodać drugi okres podstawowy (ale do wypł. w lutym i rozliczający osoby z wzorcem #2) i ten drugi wzorzec przypisać nowym osobom.
|
2017-02-02, 00:36 |
|
|
Oleczka100
Rejestracja: 2016-12-22, 10:44 Posty: 45
|
Re: Jak dodać pracowników do zamkniętego miesiąca bez nalicz
Czy w symfonii ERP jest jakiś składnik który mogę załączyć, aby pracownicy zatrudnieni na koniec miesiąca naliczali się dopiero w kolejnym miesiącu, a na liście za styczeń wystąpili z naliczeniami zerowymi i w deklaracji do Zus też była podstawa zerowa, jakoś to robiła moja poprzedniczka, ale ja jestem początkująca i nie mogę sobie z tym poradzić, potem w kolejnym miesiącu był taki składnik dołączony do pracownika "wyrównanie wynagrodzenia", Wprowadziłam ich w danych kadrowych z datą 30.01.2017 tak jak zostali zatrudnieni i się niestety naliczają w styczniu, a wypłata wynagrodzeń była już 27 stycznia. Czy mogę gdzieś odznaczyć aby się nie naliczali w styczniu? Tworzenie wzorców aby przypisać do nich listy płac w tym momencie jest dla mnie skomplikowane. Będę wdzięczna za pomoc.
|
2017-02-05, 19:23 |
|
|
szepczący
Rejestracja: 2016-05-17, 20:41 Posty: 392 Pomógł: 75
|
Re: Jak dodać pracowników do zamkniętego miesiąca bez nalicz
To się robi dokładnie tymi wzorcami które opisałem we wcześniejszym poście. Jeśli jesteś początkująca w programie to najlepszym wg. mnie pomysłem byłoby umówienie się z jednym z ekspertów z forum. Nie tylko mógłby pomóc Ci rozliczyć tych pracowników, ale także na pewno odpowiedziałby na wiele pytań które masz a których nie ma komu zadać.
|
2017-02-06, 18:40 |
|
|
Oleczka100
Rejestracja: 2016-12-22, 10:44 Posty: 45
|
Re: Jak dodać pracowników do zamkniętego miesiąca bez nalicz
A czy jeśli to zrobię przez wymuszenie, tzn, ręcznie wpiszę 0 w wynagrodzeniu zasadniczym u pracownika w miesiącu styczniu, to występuje na liście płac bez wypłaty wynagrodzenia i w deklaracji RCA występuje też pracownik z kodem zgłoszenia, ale bez żadnych naliczeń, czy takie wymuszenia ręczne czymś skutkują czy jest jakieś ryzyko przy naliczaniu potem? Będę wdzięczna za info czy ktoś robił tym sposobem.
|
2017-02-09, 21:01 |
|
|
szepczący
Rejestracja: 2016-05-17, 20:41 Posty: 392 Pomógł: 75
|
Re: Jak dodać pracowników do zamkniętego miesiąca bez nalicz
Można i tak, tylko jeśli się okaże że w tej końcówce stycznia z zerową wypłatą coś się ciekawego wydarzyło (choroba, urlop, nadgodziny itd.) to wszystko trzeba będzie robić ręcznie bo system może mieć problemy z policzeniem tego. Plus dobrze się upewnić, że wyrównanie tego wynagrodzenia które puścisz w lutym nie wchodzi w żaden sposób do podstawy chorób/urlopów - formalnie przy wyliczaniu podstaw do chorobowego styczeń powinien być pominięty (bo niepełny miesiąc), a w lutym powinno być tylko wynagrodzenie za luty wykazywane.
|
2017-02-09, 23:04 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości |
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|