Re: Wysyłanie JPK - Klient JPK
Przede wszystkim, aby móc podpisać plik certyfikatem kwalifikowanym (z użyciem karty kryptograficznej), należy najpierw w opcjach profilowych (ikonka "Opcje" w głównym oknie programu) ustawić parametr "
Plik sterownika karty kryptograficznej".
W naszym przypadku (certyfikat Sigillum) należało wskazać plik CCPkiP11.dll w katalogu programu - u nas:
C:\Program Files\CryptoTech\CryptoCard Suite\CCPkiP11.dllW przypadku innych dostawców, plik sterownika może znajdować się w katalogu programu lub w katalogu
C:\Windows\System32 i może mieć inną nazwę (ale najczęściej występuje w niej liczba 11 - od nazwy standardu PKCS11), np.:
CCPkiP11.dll
enigmap11.dll
cmP1164.dll
cmp11.dll
cryptoCertumPKCS11.dll
cryptoCertum3PKCS.dll Należy też pamiętać, aby podłączyć kartę kryptograficzną
przed uruchomieniem programu Klient JPK.
Inny często występujący problem, to "
Status merytoryczny dokumentu JPK: Niepoprawny".
Należy wtedy przejrzeć listę błędów (można kliknąć "Zapisz raport wybranego dokumentu" i przeanalizować plik tekstowy). Jeśli jedynym problemem jest występowanie NIP-ów unijnych, to można śmiało zignorować błąd, podpisać i wysłać plik.
Być może ten fałszywy alarm zostanie wyeliminowany wraz z aktualizacją programu.
Polecam też przejrzenie instrukcji programu Klient JPK 2.0 na stronie MF:
Graficzna instrukcja obsługi aplikacji Klient JPK 2.0 (PDF, 9 MB)