Prezenty dla klientów -> vat należny i naliczony
Witam,
jestem początkującą księgową.
Proszę pomóżcie mi ogarnąć zagadnienie dot. przekazywania upominków kontrahentom.
Z tego co już się dowiedziałam :
Jeśli nie prowadzimy ewidencji osób obdarowanych (a tak jest) to VAT można odliczyć od prezentów o wartości do 10zł. Ok.
Ale jeśli prezent jest droższy to jak należy prawidłowo to zaksięgować? Najbardziej chodzi mi o VAT należny który trzeba zaksięgować za pomocą faktury wewnętrznej - nie bardzo wiem jak to zrobić
fakturę wewnętrzną mam tylko na WNT .... a prezenty które kupują nie są z zagranicy.
Jak prawidłowo zaksięgować zakup i wydanie upominku (no bombonierki)?
Zakup :
Wn konto 40 "pozostałe koszty" (w analityce: "koszty reprezentacji")
Wn konto 22-1 "VAT naliczony"
Ma konto 21 "Rozrachunki z dostawcami"
I co dalej?!
bardzo proszę o pomoc....