mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=4&t=4272
Strona 1 z 1

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 12:00 ]
Tytuł:  DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

Witam serdecznie,
Jestem początkująca i dostałam zadanie przygotowanie firmy
Stowarzyszenie nie jest podatnikiem VAT i wystawia rachunki sprzedaży.
Problem pojawił się gdy chciałam utworzyć rachunek uproszczony sprzedaży. Przy wprowadzaniu każde mi wypełniać rejestry VAT chociaż nie zaznaczyłam tej opcji przy definiowaniu. :?:
Nie wiem czy poprawnie ale udało mi się stworzyć dokument rachunek sprzedaży i zaznaczyłam obsługiwany jako faktura nabycia, gdyż tylko wtedy zachowuje on pożądane właściwości. :oops:
BŁAGAM O POMOC sprawa jest bardzo pilna!!! :!:

Autor:  Maciek [ 2012-10-31, 13:20 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

Jeżeli pytasz o FK to - wg instrukcji do programu - do księgowania dokumentów bez VAT można użyć "DP - Dokument prosty"

Magdalena Kasprzak pisze:
BŁAGAM O POMOC sprawa jest bardzo pilna!!!

To zadanie domowe czy egzamin?

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 13:23 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

Wiem , że poziom mojego pytania jest niski :oops: no ale stanęłam w miejscu przy wprowadzaniu danych stowarzyszenia i nie mogę ruszyć. Przeczytałam wszystkie możliwe instrukcje obsługi i nie potrafię odnaleźć rozwiązania dlatego błagam o pomoc

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 13:24 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

muszę dość szybko to zrobić bo kierowniczka nade mną stoi...

Autor:  Maciek [ 2012-10-31, 13:28 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

Tak jak pisałem wprowadź to jako dokument prosty.

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 13:41 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

ale wtedy nie mogę sobie wybrać kontrahenta

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 13:43 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

a mogę sobie utworzyć obsługiwany jako faktura nabycia

Autor:  Maciek [ 2012-10-31, 13:50 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

Czy ty chcesz zaksięgować dokument czy go wystawić, wydrukować i dać kontrahentowi?

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 13:51 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

chcę zaksięgować rachunek sprzedaży

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 13:54 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

stowarzyszenie wystawiło rachunek za realizacje dla kogoś - czyli jest to ich sprzedaż

Autor:  Maciek [ 2012-10-31, 14:10 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

W takim razie możesz to zrobić dokumentem prostym, kontrahenta określisz kontem księgowym (choć nie jest to regułą, bo nie zawsze jest to wymagane).

To okno kontrahenta, na którym Ci tak zależy jest tam głównie na potrzeby rejestrów VAT. I jeśli stworzysz definicję na podstawie "Rachunek uproszczony sprzedaży" to nie musisz go wypełniać, a dokument będzie poprawny. Jeśli bardzo chcesz ten rachunek mieć wprowadzony razem z kontrahentem w tym oknie, to wprowadzaj jak fakturę sprzedaży tylko w rejestrze wybierz stawkę NP czy BP (nie wiem jaka jest nimi różnica)

Możesz zdefiniować sobie na ten dokument osobny rejestr VAT (niepodlegający), choć w przypadku nie "VATowca" nie ma to znaczenia.

Autor:  Magdalena Kasprzak [ 2012-10-31, 14:18 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

Bardzo dziękuję za podpowiedź
Jak się okazuje w rachunku uproszczonym sprzedaży TYLKO pojawia się komunikat o niewypelnieniu rejestru VAT - nie stanowi to błędu. Ja zobaczyłam komunikat i spanikowałam. Wywaliłam dokumenty i tyle z tego było.
Teraz ze spokojem mogę przystąpić do pracy
jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!!!

Autor:  wrob [ 2012-10-31, 14:19 ]
Tytuł:  Re: DEFINIOWANIE DOKUMENTÓW

NP - Nie Podlega
BP - Bez podzialu (na stawki) (mozna wpisać kwotę vat np z SAD bez dokładnego procentu)
W omawianej sytuacji rożnica żadna - tylko na deklaracji VAT inaczej się to pokaże ale w naszym wypadku koleżanka i tak nie używa deklaracji :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/