mojaSymfonia FORUM https://forum.mix-soft.pl/ |
|
Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=4&t=3638 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PatkaP [ 2012-01-15, 17:22 ] |
Tytuł: | Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
Witam, od tego roku będę pracować na FiK. To będzie mój pierwszy program księgowy, a że nie jestem jeszcze księgową, to mam mnóstwo pytań! :) Proszę mi podpowiedzieć jakie funkcje należałoby skonfigurować jeszcze przed rozpoczęciem pracy z programem, żeby potem jak najmniej się nakombinować. Testowałam wersję demo, czytałam różne wątki, ale boję się, że czegoś nie przewidzę i potem będę miała nie lada problemy xD 1. Mam już skonfigurowany plan kont (wygenerowany przez Symfonię dla przed. usługowego) i kartoteki kontrahentów - to raczej oczywiste ;) 2. Zdefiniowałam nowe rejestry VAT i zmieniłam ustawienia dla VAT'u, żeby przy księgowaniu nie wywalał komunikatu niezgodności. 3. Dodałam konta, które będą mi dodatkowo potrzebne i przypisałam je do bilansu. Przetestowałam sobie wprowadzanie BO, wiem jak wprowadzić nierozliczone transakcje, żeby potem móc je normalnie rozliczyć. Czy powinnam pamiętać jeszcze o czymś zanim rozpocznę pracę z programem? A na dzień dobry mam pytanie co do zaliczek na podatek dochodowy. Jaką funkcją można go wyliczyć? Poprzez deklarację CIT-2? Inaczej? I czy jak się przytrafią w firmie koszty NKUP, to należy je wpisać do EDP jako zmniejszenie kosztów podatkowych? Ogólnie proszę podpowiedzieć jak należy wszystko zrobić, żeby przypadkiem program nie wziął sobie jakiegoś kosztu NKUP do kosztów podatkowych i czy wystarczy gdzieś kliknąć, aby zobaczyć kwotę zaliczki ;) Dopiero poznaję moce przerobowe tego programu, a przyzwyczajona jestem robić wszystko "ręcznie" ^^ Z góry dzięki za pomoc laikowi ;) |
Autor: | wrob [ 2012-01-16, 13:13 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
A moze po prostu warto sobie zamowic male szkolenie/wdrozenie u swojego dystrybutora? - Forum to nie jest najlepsze miejsce na wdrazanie sie do programu :) :) |
Autor: | PatkaP [ 2012-01-18, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
Może i jest w tym racja, ale szczerze to szkoda mi kasy na szkolenie chyba... Już sam program mnie szarpnął nieźle... Jakąś styczność miałam z programikiem w szkole i na praktykach, więc myślę, że sobie poradzę ;) Trochę nie takiej odpowiedzi się spodziewałam, ale i tak dzięki ;) |
Autor: | rafal [ 2012-01-19, 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
Na tak zadane pytanie odpowiedzią może być jedynie : PODRĘCZNIK Rozumiem, że szkoda Ci kasy. Jak chcesz uzyskać pomoc na forum to zadawaj konkretne pytania żeby odpowiedź mogła być krótka i treściwa. |
Autor: | PatkaP [ 2012-01-19, 14:47 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
No i tu Was zagnę, ponieważ Podręcznik przestudiowałam praktycznie od deski, do deski :) Ale teraz mam konkretne pytanie. Postaram się być treściwa. Program FiK. Mam zdefiniowane rejestry VAT naliczonego, VAT naliczonego nieodliczonego, VAT należnego. Konto rozrachunków 221 - rozrachunki z tyt. VAT. W analityce: 221-1 rozliczenie VAT należnego 221-2 rozliczenie VAT naliczonego 221-3 korekta ... 221-4 korekta ... 221-5 rozrachunki z US z tyt. VAT. Z zeszłego roku mam do zwrotu VAT w kwocie ok. 1200zł. Spółka chce rozliczać ten VAT w kolejnych miesiącach, tj. nie chce, żeby US go zwracał. Na którym koncie (w analityce) powinnam wprowadzić BO? 221-2 czy 221-5? Jeśli wprowadzę na 5, to będę widzieć w rozrachunkach należności od US. Jeśli wprowadzę na 2, nie widzę tego nigdzie... Jak powinno to być, żeby hulało poprawnie? :) Jak technicznie powinnam to rozliczać comiesięcznie? I jak zdefiniować w formularz VAT-7, żeby widział mi kwotę przeniesienia z poprzedniego okresu? |
Autor: | wrob [ 2012-01-19, 14:54 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
Mozesz po prostu na 221-5 nie uzywac rozrachunkow a tylko saldem operowac sicagajac sobie co miesiac ile Ci tam potrzba Co do modyfikacji deklaracji vat to chyba jest w podrecznku (mozna tez uzyc wyjatku z EDP) PS. Ogolne regulaminy postowania na forach mowia aby jezeli zaczynasz nowy temat - to zaczynaj go jako nowy post a nie podpinaj sie pod istniejacy watek |
Autor: | PatkaP [ 2012-01-20, 01:46 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
Dobrze, obiecuję, że kolejny problem rozpocznę w nowym temacie. Ale teraz, żeby już tego nie dzielić chcę dokończyć wątek (chciałam na PV, ale widzę, że ma Pan tą opcję zablokowaną...). Przetestowałam w domu na demo, że używanie (i nie rozliczanie w jakiś tam sposób) kont rozrachunkowych do VAT'u, tj. 221-1 vat należny i 221-2 Vat naliczony, powoduje, że w bilansie vat należny wrzuca się saldem do zobowiązań, a Vat naliczony - do należności. Przetestowałam dodawanie BO poprzez EDS do deklaracji i działa :) Czyli reasumując: 1. Muszę stworzyć rozrachunkowe konto bilansowe (które będzie ignorować rozrachunki? czy lepiej je wpisywać?), powiedzmy 221-6, albo w ogóle jakiś inny numer (bo na tamtych mam wstępnie zaksięgowany BO, więc już ich nie usunę, ani nie zmodyfikuję :/) i przypasować je do bilansu saldem Wn do należności, a saldem Ma do zobowiązań. 2. Na to nowe konto wrzucam (bez rozrachunków?) BO czyli Vat do zwrotu z roku ubiegłego i całą resztę transakcji w miesiącu (Sprawdziłam, że potem do bilansu wchodzi to saldem, czyli albo na należności, albo na zobowiązania, a nie do obu) 3. Zasadniczo wystarczy do styczniowej deklaracji VAT-7 dodać jeszcze wyjątek w EDS, żeby wprowadzić należny VAT z okresu poprzedniego i będzie grała gitara? Proszę o opinię, bo mi to spędza sen z powiek :) |
Autor: | wrob [ 2012-01-20, 03:19 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
PV jest ogolenie na forum wyłączone 1. tak ( i rozrachunki mozna ignorowac lub nie) 3. tak - eds dodać - ale trzeba jescze pamiętać iz drukujac rejestr vat za styczeń - aby dołączyć do niego wydruk rejestr vat wchodzącego do stycznia z poprzedniego roku (jesli masz np z innego programu) |
Autor: | PatkaP [ 2012-01-20, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
Dziękuję ślicznie za pomoc! :) |
Autor: | maki4 [ 2012-04-12, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość |
Jeżeli brak funduszy na szkolenia warto spróbować znaleść te dofinansowane ze środków UE - wierz mi naprawdę można się dużo nauczyć o możliwościach programu. Dla zainteresowanych {wykasowane przez Administrator} |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |