mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

FKP - kilka Rachunków Zysków i Strat (RZiS)
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=4&t=2474
Strona 1 z 1

Autor:  Misiek [ 2010-11-19, 14:37 ]
Tytuł:  FKP - kilka Rachunków Zysków i Strat (RZiS)

Witam,

Mam takie zagadnienie do rozwiązania :-)

Jeden z naszych klientów wymaga od nas rozbudowanych zestawień w związku ze specyfiką swojej działalności. Prowadzi działalność w kilku oddziałach miejscowych, w ramach których obowiązuje podział na poszczególne działy. Za każdy dział odpowiada kierownik, którego wynagrodzenie uzależnione jest od zysku konkretnego działu i oddziału. W związku z tym konieczne jest przygotowywanie kilku rachunków zysków i strat na każdy oddział i poszczególny dział. Na ten moment do księgowanych przez Klienta faktur są przypisywane cechy i potem na podstawie zapisów z cechą w Excelu są przygotowywane ręcznie rachunki zysków i strat - takie rozwiązanie Klient sam sobie zorganizował i do tej pory tak działał, ale chce czegoś nowego, lepszego, automatycznego :-)

Pytanie 1: czy jest sens kombinować coś z Analizami Finansowymi czy dać sobie spokój ?, Czy AF dadzą radę ?

Pytanie 2: czy jest sens kombinować na samej FK ? w ogóle przewidziane są opcje z kilkoma RZiS ?

Pytanie 3: co zaproponować Klientowi biorąc pod uwagę fakt, że dane mogę spokojnie wyciągnąć z FK raportami dodatkowymi (ewentualnie standardowymi), może nadal korzystać z cech do dokumentów a zautomatyzować proces "okładania" danych w samym Excelu (macro) lub napisać po prostu raport który zrobi "szacher macher" z danymi i wyśle je ładnie na wydruk lub do Excela.

A może w ogóle wyrzucić z tego zagadnienia pojęcie RZiS i wyciągnąć tylko dane, niezbędne dla Klienta do obliczania ZYSKU dla poszczególnych działów firmy/oddziałów, jakieś zestawienie KOSZTÓW/PRZYCHODÓW lub może jakieś przeksięgowania danych na konta pozabilansowe (zrobiłbym jakiś automat na ZAPIS dokumentu do bufora i przeksięgował bym sobie takie zapisy).

Będę wdzięczny za sugestie, co z tym "fantem" zrobić - jakiś umysł mam od tygodnia zaciemniony, nic ciekawego do głowy mi nie przychodzi :-( Może jakieś gotowe rozwiązanie raportowe, zewnętrzne, może jakiś dodatkowy moduł analityczny... ?

Z góry dzięki za pomoc - oprogramowanie Klienta Symfonia FK (dawna Premium), ver. 2010-2011, w miarę aktualne wersje

Autor:  wrob [ 2010-11-19, 14:47 ]
Tytuł: 

1. Dadza
2. No oczywiscie ze mozna miec iles układow RZiS i bilansow
3. Ja bym zrobil cos wlasnego podpinajac sie excelm do baz albo robiac jakis scheduled transfer z perv do SQL expressa potrzebnych danych i na nim juz czy excel czy sharepoint czy jakis analytics czy co tam lubisz do raportowania :)

PS Punkty 1 i 2 nie daja Ci dostepu do cech......

Autor:  daniel [ 2010-11-22, 09:56 ]
Tytuł: 

Myślę że najszybszą i najtańszą drogą do rozwiązania problemu są Analizy FInansowe.
Podejrzewam, że w FK masz rozbite konta syntetyczne na oddziały - jeżeli nie, to to jest najprostsza droga do celu.
Wtedy wszystkie koszty i przychody są już na poziomie dekretu skierowane do konkretnego oddziału.
Później to już pikuś, żeby te dane pobrać przez AF i pokazać w odpowiednio przygotowanym arkuszu w Excelu.

Też kiedyś szukałem rozwiązań stricte programistycznych - uwierz mi, klient rzadko kiedy doceni, że czynność jest full-automatyczna, ale kosztuje krocie.
Zazwyczaj wybierali rozwiązanie tanie i działające dużo prościej :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/