mojaSymfonia FORUM https://forum.mix-soft.pl/ |
|
FKP - kilka Rachunków Zysków i Strat (RZiS) https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=4&t=2474 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Misiek [ 2010-11-19, 14:37 ] |
Tytuł: | FKP - kilka Rachunków Zysków i Strat (RZiS) |
Witam, Mam takie zagadnienie do rozwiązania Jeden z naszych klientów wymaga od nas rozbudowanych zestawień w związku ze specyfiką swojej działalności. Prowadzi działalność w kilku oddziałach miejscowych, w ramach których obowiązuje podział na poszczególne działy. Za każdy dział odpowiada kierownik, którego wynagrodzenie uzależnione jest od zysku konkretnego działu i oddziału. W związku z tym konieczne jest przygotowywanie kilku rachunków zysków i strat na każdy oddział i poszczególny dział. Na ten moment do księgowanych przez Klienta faktur są przypisywane cechy i potem na podstawie zapisów z cechą w Excelu są przygotowywane ręcznie rachunki zysków i strat - takie rozwiązanie Klient sam sobie zorganizował i do tej pory tak działał, ale chce czegoś nowego, lepszego, automatycznego Pytanie 1: czy jest sens kombinować coś z Analizami Finansowymi czy dać sobie spokój ?, Czy AF dadzą radę ? Pytanie 2: czy jest sens kombinować na samej FK ? w ogóle przewidziane są opcje z kilkoma RZiS ? Pytanie 3: co zaproponować Klientowi biorąc pod uwagę fakt, że dane mogę spokojnie wyciągnąć z FK raportami dodatkowymi (ewentualnie standardowymi), może nadal korzystać z cech do dokumentów a zautomatyzować proces "okładania" danych w samym Excelu (macro) lub napisać po prostu raport który zrobi "szacher macher" z danymi i wyśle je ładnie na wydruk lub do Excela. A może w ogóle wyrzucić z tego zagadnienia pojęcie RZiS i wyciągnąć tylko dane, niezbędne dla Klienta do obliczania ZYSKU dla poszczególnych działów firmy/oddziałów, jakieś zestawienie KOSZTÓW/PRZYCHODÓW lub może jakieś przeksięgowania danych na konta pozabilansowe (zrobiłbym jakiś automat na ZAPIS dokumentu do bufora i przeksięgował bym sobie takie zapisy). Będę wdzięczny za sugestie, co z tym "fantem" zrobić - jakiś umysł mam od tygodnia zaciemniony, nic ciekawego do głowy mi nie przychodzi Może jakieś gotowe rozwiązanie raportowe, zewnętrzne, może jakiś dodatkowy moduł analityczny... ? Z góry dzięki za pomoc - oprogramowanie Klienta Symfonia FK (dawna Premium), ver. 2010-2011, w miarę aktualne wersje |
Autor: | wrob [ 2010-11-19, 14:47 ] |
Tytuł: | |
1. Dadza 2. No oczywiscie ze mozna miec iles układow RZiS i bilansow 3. Ja bym zrobil cos wlasnego podpinajac sie excelm do baz albo robiac jakis scheduled transfer z perv do SQL expressa potrzebnych danych i na nim juz czy excel czy sharepoint czy jakis analytics czy co tam lubisz do raportowania :) PS Punkty 1 i 2 nie daja Ci dostepu do cech...... |
Autor: | daniel [ 2010-11-22, 09:56 ] |
Tytuł: | |
Myślę że najszybszą i najtańszą drogą do rozwiązania problemu są Analizy FInansowe. Podejrzewam, że w FK masz rozbite konta syntetyczne na oddziały - jeżeli nie, to to jest najprostsza droga do celu. Wtedy wszystkie koszty i przychody są już na poziomie dekretu skierowane do konkretnego oddziału. Później to już pikuś, żeby te dane pobrać przez AF i pokazać w odpowiednio przygotowanym arkuszu w Excelu. Też kiedyś szukałem rozwiązań stricte programistycznych - uwierz mi, klient rzadko kiedy doceni, że czynność jest full-automatyczna, ale kosztuje krocie. Zazwyczaj wybierali rozwiązanie tanie i działające dużo prościej :) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |