mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

koszty uzyskanie przychodu:(
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=3&t=977
Strona 1 z 1

Autor:  WZURiB [ 2009-07-06, 14:05 ]
Tytuł:  koszty uzyskanie przychodu:(

Jak wstawić koszty uzyskania przychodu:
pracownik był dłuższy czas na zasiłku chorobowym zwolnienie lekarskie miał do 4 czerwca i z tym dniem została rozwiązana z nim umowa o pracę na podstawie art. 53§1 punkt 1 lit a , do listy płac muszę doliczyć wypłatę ekwiwalentu za niewykorzystany urlop (19 dni) i tu jest problem w liście program pokazuje zerowe koszty uzyskania przychodu a przecież nie powinny być 0 bo od ekwiwalentu tżeba naliczyć koszty:(, jak to zmienić ? proszę o pomoc

Autor:  wrob [ 2009-07-06, 16:07 ]
Tytuł: 

Zawsze mozesz pracownikowi z reki w danych kadrowych podatkowych wpisac inne/wlasciwe koszty
ale nie rozumiem czemu chcesz je liczyc skoro pracownik jak rozumiem nie chodzil do pracy w tym okresie?

Autor:  anna.k [ 2009-07-07, 07:15 ]
Tytuł: 

No właśnie raczej nie powinno być kosztów skoro pracownik nie pracował dostał tylko wynagrodzenie :-|

Autor:  WZURiB [ 2009-07-07, 07:26 ]
Tytuł: 

żle mnie rozumiecie, oprucz zasiłku pracownik otrzyma jeszcze ekwiwalent urlopowy, do którego koszty uzyskania przychodu powinny być...

Autor:  wrob [ 2009-07-08, 23:54 ]
Tytuł: 

"Oprócz"

Dlaczego do ekwiwalentu za urlop pracownika by mialy byc koszty uzyskania przychodu?
Jaki przepis o tym mowi?

Autor:  gregee123 [ 2009-07-14, 08:06 ]
Tytuł: 

Owszem, jest to przychód ze stosunku pracy. Nawet jeśli jest wypłacany w miesiącu następnym po którym rozwiązano umowę o pracę. Przyczym w takim wypadku nie potrąca się już ulgi podatkowej - PIT-2 juz nie obowiązuje.

Autor:  wrob [ 2009-07-14, 15:28 ]
Tytuł: 

Tak ale koszty uzyskania przychodu dotycza w idei np dojazdu - i kiedu to cos nie wystepuje - np w okresach gdy pracownik nie bywa w pracy to chyba sie ich jednak nie liczy......

Natomias po prostu w danych kadrowych\podatkowe zmien mu koszty uzyskania na kwote jak potrzebujesz i winno zadzialac :)

Autor:  gregee123 [ 2009-07-14, 16:48 ]
Tytuł: 

Nie udzieliłem odpowiedzi na podstwie własnych wymysłów tylko na podstawie obowiązującego prawa. Polecam informację podatkową. 801 055 055 ;-) "Bywanie w pracy" nie ma znaczenia. Jeśli ktoś na przykład dostanie wynagordzenie za 31 dni kalendarzowych choroby, to również odliczasz koszty pracownicze.

Autor:  dejwmag [ 2009-08-02, 21:48 ]
Tytuł: 

gregee ma racje koszty uzyskania musza byc gdyż jest to składnik wynagrodzenia. W sumie to masz dwa sposoby pierwszy to:
1. Wejsc w element: Ekwiwalent za niewykorzystane godziny urlopu -> przejsc na klasyfikacje i dodac elemant 14 Wchodzi do podstawy wymiaru miesięcznych kosztów uzyskania - ten krosk spowoduje, że zawsze będą uwzględnianie koszty uzysania przychodu dla tego elementu
2. na zakładce pracownik przejsc na Płace -> składniki wynagrodzen -> w kategoriach wybrać Parametry a potem znaleść: miesięczne koszty uzyskania uwzględnione,potem na zakładkę Wynagrodzenie wpisac koszty a potem przejsc na zakladke Miesiace-Lata i na picie dopisac te koszty - to działanie jest jedno razowe.

Mam nadzieje, że pomogłem :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/