Re: pominięte wynagrodzenie
W takiej sytuacji powinnaś mieć 2 okresy podstawowe w miesiącu, ale rozliczające dwie różne grupy pracowników (jedna grupa - wszyscy oprócz tego jednego któremu nie wypłaciliście, druga - tylko ten jeden). Robi się to przy pomocy wzorców - w oknie "Wzorce" dodaj sobie 2 wzorce np. "Wypłata do końca miesiąca" i "Wypłata w następnym miesiącu", oprócz nazwy nic w tych wzorcach nie ustawiaj. Następnie przypnij te wzorce pracownikom i we właściwościach okresu podstawowego ustaw "Rozliczaj wyłącznie pracowników przypisanych do grupy/wzorca": "Wypłata do końca miesiąca". Potem załóż drugi okres podstawowy w którym wybierz wzorzec "Wypłata w następnym miesiącu" i ustaw przesuniętą datę ZUS i podatkową. Jak wszystko jest zrobione dobrze to system wynagrodzeń i wypłatę w jednym okresie będą mieli wszyscy "zwykli" pracownicy, a w drugim tylko ten jeden z przesuniętą wypłatą. Jeśli w kolejnym miesiącu masz już zwykłą listę to możesz dalej pracować ze zwykłym okresem płacowym bez uwzględniania tych wzorców.