|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Pominięcie w okresie podstawowym
Autor |
Wiadomość |
gregee123
Rejestracja: 2009-06-27, 12:05 Posty: 298
|
Pominięcie w okresie podstawowym
Co zrobić aby pewną grupę pracowników przydzielkoną do konkretnego wzorca pominąć w okresie podstawowym? To normalni pracownicy mają wynagrodzenie godzinowe jednak mają wypłatę w innym terminie niż reszta. Utworzyłem dla nich osobą listę i nalicza się ona prawidłowo jednak oprócz tego składniki ich wynagrodzenia pojawiają się na liście podstawowej i przez to na zbiorówkach są za duże kwoty. Oczywiście oznaczenie ich wzorca porządkowego jako pomijanego w pozostałych okresach nic nie daje ponieważ w okresie podstawowym nadal są rozliczane ich wzorce pracownik etatowy, stawka godzinowa itp.
Czy jedynym wyjściem jest przyporządkowanie wszystkich innych pracowników do dodatkowego wzorca porządkowego i oznaczenie w okresie podstawowym aby rozliczał tylko tych pracowników ? Byłaby to najzwyklejsza w świecie proteza.
Czy są inne możliwości?
|
2009-10-12, 09:14 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
Mix-soft.pl
|
|
|
gregee123
Rejestracja: 2009-06-27, 12:05 Posty: 298
|
Przy okazji eksperymentu z w/w problemem chyba udało mi się znaleźć błąd i to dość poważny. Bardzo proszę o potwierdzenie, gdyby ktoś miał chwilkę wolnego czasu.
W firmie wykorzystywane są okresy pomocnicze w celu rozliczania premii. Oczywiście w szablonie list płac wzorzec premia ma niebieską flagę aby był pomijany w innych okresach w tym również w podstawowym. Wszystko działało dobrze lecz okazało się, że kiedy w okresie podstawowym zaznaczymy, że chcemy rozliczać tylko pracowników należących do określonego wzorca, to nagle na zakładce płace osób rozliczanych w tym okresie podstawowym zaczynają się pojawiać składniki wynagrodzeń, które są rozliczane w okresach pomocniczych i powinny być pomijane w okresie podstawowym. Sytuacja taka ma miejsce gdy rozliczanie w okresie pomocniczym również zawęzimy do pracowników z przypisanym określonym wzorcem, nie koniecznie tym samym, który wskazaliśmy w okresie podstawowym.
Jeszcze raz prosiłbym o zweryfikowanie mojego "odkrycia".
|
2009-10-12, 14:29 |
|
|
shikoo
Rejestracja: 2008-10-01, 22:25 Posty: 205
|
mam podobny problem, przy rozdzieleniu pracowników wzorcem sterującym, składniki z podstawowej listy płac pokazują się podwójnie, w pomocniczymi podstawowym, z listy pomocniczej też się podwajają w tych okresach... jak narazie jedynym rozwiązaniem na jakie wpadłam, to wchodzenie do wzorców i ustawianie brak rozliczenia kadrowego w okresie w którym nie powinien się pojawiać, ale to pracochłonne i może powodować błędy, np. jeżeli użytkownik programu zapomni to ustawić w nowo stworzonych okresach :/
|
2009-10-12, 14:34 |
|
|
shikoo
Rejestracja: 2008-10-01, 22:25 Posty: 205
|
dodam jeszcze, ze problem jest tylko z tymi pracownikami, którzy mają wypłatę i dodatkowy składnik z pomocniczego okresu, jeżeli rozliczają sięylko w podstawowym albo tylko w pomocniczym to wszystko gra
|
2009-10-12, 14:49 |
|
|
gregee123
Rejestracja: 2009-06-27, 12:05 Posty: 298
|
Czy może zgłaszałaś gdzieś ten błąd? Według mnie jest on raczej z gatunku poważnych.
|
2009-10-13, 15:50 |
|
|
sayo
Rejestracja: 2009-10-06, 17:53 Posty: 64
|
shikoo pisze: dodam jeszcze, ze problem jest tylko z tymi pracownikami, którzy mają wypłatę i dodatkowy składnik z pomocniczego okresu, jeżeli rozliczają sięylko w podstawowym albo tylko w pomocniczym to wszystko gra
Nie za bardzo rozumiem problem - gregee napisał o pracownikach, których nie chce mieć w okresie podstawowym (ja to zawsze załatwiam przez dodatkowy wzorzec i ustawienie "rozliczaj wyłącznie pracowników przyporządkowanych do wzorca.." - w prawie każdej firmie > 100 osób mam to tak rozwiązane i do tej pory nie było problemów, chyba, że trzeba ich było dodatkowo rozdzielić).
Opisz może dokładniej problem - przy odpowiednim ustawieniu schematów okresów pracownicy mają rozliczane dodatkowe elementy w okresie dodatkowym, a pozostałe oczywiście w okresie podstawowym i do tej pory nie zauważyłem z tym większych problemów.
|
2009-10-13, 15:58 |
|
|
gregee123
Rejestracja: 2009-06-27, 12:05 Posty: 298
|
Więc jeszcze raz.
Problem pojawia się gdy zaznaczymy "rozliczaj wyłącznie pracowników przyporządkowanych do wzorca.." zarówno w okresie podstawowym jak i pomocniczym. Wtedy nagle przestają działać niebieskie flagi z szablonów list płac. Wzorce a dokładniej przyporządkowane do nich elementy zaczynają się pojawiać w okresie podstawowym. Nierzadko z błędami braku wartości itp.
|
2009-10-14, 08:11 |
|
|
ro_bek
Ekspert
Rejestracja: 2008-07-03, 15:02 Posty: 632 Pomógł: 38
|
Jaka wersja programu ?
Czy tworzysz okresy z list płac czy z okresów?
Czy wzorce które rozliczasz w okresach pomocniczych sam tworzyłeś ?
Czy masz przesunięte okresy w stosunku do wypłaty?
Czy we wzorcu na zakładce Wzorzec masz zaznaczoną opcję "zakres obowiązywania wartości z rozliczenia kadrowego przesunięty do okresu podatkowego i ZUS" ?
|
2009-11-01, 09:51 |
|
|
gregee123
Rejestracja: 2009-06-27, 12:05 Posty: 298
|
wersje od 2009.1 do 2010b.
obojętnie czy z list czy z okresów. zawsze jest tak samo.
ten błąd ujawnia się nawet przy standardowych wzorcach w firmie demo.
okresy nie przesunięte.
nie mam zaznaczonego przesunięcia.
|
2009-11-02, 09:19 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości |
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|