mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

dwie wypłaty w miesiącu w takim samym okresie
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=3&t=1129
Strona 1 z 2

Autor:  gregee123 [ 2009-08-24, 15:53 ]
Tytuł:  dwie wypłaty w miesiącu w takim samym okresie

Czy możliwe jest aby osoba miała naliczone dwie wypłaty w miesiącu na listach pomocniczych tego samego rodzaju?

Przykładowo dwie premie uznaniowe: 15-09-2009 i 30-09-2009
lub dwie umowy cywilno-prawne np: 08-09-2009 i 21-09-2009

Mam z tym lekki problem. Otórz na drugich listach w danym miesiącu zbierani są tylko ci, którzy nie byli naliczani na pierwszej liście mimo, iż osoby naliczine na pierwszej liście są nadal przyporządkowane do odpowiedniego wzorca i mają w danych kadrowych wszystkie wartości potrzebne do naliczenia premii / rozliczenia umowy. Wzorce nie są u nich wykazywane na zakładce "rozliczenie wzorców" a w czasie naliczania okresu pojawia się u nich komunikat "brak elementów". W jaki sposób zdiagnozować przyczynę braku tych elemetów? kdp 2009.1

Autor:  wrob [ 2009-08-24, 16:57 ]
Tytuł: 

Moze jakas kombinacja typu dodatkowy wzorce typu "pierwsza" i "druga wyplata" itp obowiazujacy od polowy miesiaca a potem w okresa - rozliczaj tylko przypisanych do wzorca/dzialu?

Autor:  blanka [ 2009-08-24, 19:35 ]
Tytuł: 

moim zdaniem wystarczy otworzyć 2 takie same okresy pomocnicze, tylko:

1. np. dać nazwę - ucp 15-09-2009 - i na drugiej zakładce "rozliczanie" wpisać do rozliczania wzorców - do których pracownik zostanie przypisany okres: od 15-09-2009 do 15-09-2009;

2. nazwa - ucp 30-09-2009 - i na zakładce "rozliczanie" analogicznie okres: 30-09-2009;

każda wypłata będzie w odpowiednim okresie,

Autor:  gregee123 [ 2009-08-24, 21:41 ]
Tytuł: 

Wzorce "premia" i odpowiednio "ucp" mają w odpowiadajacych im okresach niebieską flagę czyli sa pomijane w innych podokresach. Nie jestem pewien czy to nie oznacza, ze każdy taki wzorzec moze byc rozliczony w miesiacu tylko raz. Wolałbym sie mylic ale jesli jest tak jak mysle, to kadrowa nie dość ze walczy z przepisami i urzędami bedzie sie jeszcze musiała mocowac z programem.

Autor:  blanka [ 2009-08-24, 23:04 ]
Tytuł: 

jak nie jesteś pewien - TO SPRAWDŹ!

ja z powodzeniem!!! rozliczam dwie wypłaty z umowy cywilnoprawnej w jednym miesiącu mając dwa okresy pomocnicze takie same tylko z różnymi datami - tak jak opisałam wcześniej - więc nie rozumiem dlaczego piszesz, ze Twoja kadrowa będzie musiała z czymś walczyć.. ??

Autor:  gregee123 [ 2009-08-25, 08:06 ]
Tytuł: 

Próbowałem wczoraj w firmie demo wypłacić tym samym osobom dwie premie uznaniowe z datą 15-08-2009 i 30-08-2009 osoby były w tych dniach przyporządkowane do odpowiedniego wzorca oraz miały ustawione wartości kadrowe "kwota premii uznaniowej". pierwszy okres naliczył się bez problemu natomiast w drugim przy tych osobach pokazał się komunikat "brak elementów".

Jeżeli jestes w stanie wypłacic tym samym osobom dwie premie tego samego rodzaju w miesiącu, to napisz proszę jak to robisz.

Autor:  gregee123 [ 2009-08-25, 09:42 ]
Tytuł: 

Uzupełniając dodam, że efekt jest zawsze ten sam niezależnie od tego czy realizuję zdarzenie "premia uznaniowa" czy też przyporządkowuje do wzorca ręcznie. Również bez znaczenia jest to czy posługuję się listami płac czy też samym mechanizmem okresów.

Jeżeli komukolwiek udało się wypłacić ten sam rodzaj premii temu samemu pracownikowi w kilku różnych dniach tego samego miesiąca, to pardzo proszę o pomoc w przeprowadzeniu takiej czynności.

Autor:  blanka [ 2009-08-25, 12:06 ]
Tytuł: 

w przypadku premii np. premia uznaniowa, należy przy otwieraniu okresów:
- w jednym na zakładce rozliczanie zmienić daty - okresu dla danych kadrowych - np. od 01-08-2009 do 16-08-2009 (zdarzenie premia uznan. dodać w tym okresie w kalendarzu pracownika, np. 15-08-2009);
- a w drugim okresie takim samym pomocniczym - premia uznaniowa, w tym samym miesiącu na zakładce rozliczanie zmienić datę - okresu dla danych kadrowych - na od 17-08-2009 do 31-08-2009, a pracownikowi dodać w kalendarzu tą premię np. 30-08-2009,

każda kwota premii będzie w osobnym odpowiednim okresie :)

Autor:  gregee123 [ 2009-08-25, 13:20 ]
Tytuł: 

Nie uwieże dopóki nie zobaczę :)

Przed chwilą rozmawiałem z Synfolinią. Pani twierdziła, że się da ale kiedy przyszło do faktycznego robienia tego krok po kroku to druga lista również jej się nie naliczyła :) Sprawa ma nadany nr czekam na kontakt z Sage'a.

W międzyczasie wypróbuję jeszcze to co napisałaś. Odezwę się gdyby coś zadziałało.

Autor:  blanka [ 2009-08-25, 14:34 ]
Tytuł: 

ale to musi działać :) ja to mam faktycznie zrobione i jest ok :)

Autor:  gregee123 [ 2009-08-25, 15:09 ]
Tytuł: 

Nie wiem w takim razie dlaczego nie działa ani mnie ani Pani z pomocy tech. Zechcesz poświęcić parę chwil by napisać krok po kroku kiedy tworzysz okresy kiedy dodajesz zdarzenia? Moze kolejność czynności decyduje.

To co napisałaś w poprzednim poście nie działa u mnie. Robiłem wszystko od nowa na czysto i na drugiej liście pojawia się, jak za każdym razem, "brak elementów". mam tak w wer. 2008a, 2009.1, 2010.

Autor:  blanka [ 2009-08-25, 15:22 ]
Tytuł: 

to może zróbmy tak - Ty opisz krok po kroku jak to robiłeś :) albo podaj maila

Autor:  blanka [ 2009-08-25, 21:09 ]
Tytuł: 

1. otwieram 2 takie same okresy pomocnicze - premia uznaniowa w tym samym miesiącu, zmieniam w nich na drugiej zakładce "rozliczanie" okres dla danych kadrowych,
2. potem dodaje zdarzenia - premia uznaniowa w kalendarzu jednemu pracownikowi - 2 premie w tym samym miesiącu,
3. koniec :)

Załączniki:
Komentarz: pierwszy okres
image001.png
image001.png [ 58.23 KiB | Przeglądany 4200 razy ]
Komentarz: drugi okres
image003.png
image003.png [ 57.7 KiB | Przeglądany 4197 razy ]
Komentarz: w kalendarzu
image005.png
image005.png [ 41.99 KiB | Przeglądany 4191 razy ]
Komentarz: w danych kadrowych
image007.png
image007.png [ 52.81 KiB | Przeglądany 4190 razy ]
Komentarz: pierwsza premia
image009.png
image009.png [ 47.72 KiB | Przeglądany 4199 razy ]
Komentarz: druga premia
image011.png
image011.png [ 47.74 KiB | Przeglądany 4191 razy ]

Autor:  Jarek75 [ 2009-08-26, 08:59 ]
Tytuł:  Re: dwie wypłaty w miesiącu w takim samym okresie

gregee123 pisze:
Wzorce nie są u nich wykazywane na zakładce "rozliczenie wzorców" a w czasie naliczania okresu pojawia się u nich komunikat "brak elementów". W jaki sposób zdiagnozować przyczynę braku tych elemetów? kdp 2009.1

Dziwny przypadek. Możesz jeszcze wygenerować go na nowej firmie i załączyć tu kopię bezp. To umożliwiłoby diagnozę. Albo okazałoby się, że na nowej firmie masz ok.

Autor:  gregee123 [ 2009-08-26, 09:47 ]
Tytuł: 

Blanko szkoda, że mogę dać Ci tylko jeden punkcik :mrgreen:

Powodem nienaliczania premii na drugiej liście było to że zawężony zakres dat wpisywałem na zakładce 'rozliczenie' również w te górne rubryczki 'w okresie od ... do ... dla wzorców rozliczanych w okresie kadrowym'.

Było by świetnie gdyby ktoś wyjaśnił mi związek przyczynowo-skutkowy powodujący takie działanie programu.

Blanka +1. Dzięki za Twój czas.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/