mojaSymfonia FORUM https://forum.mix-soft.pl/ |
|
Handel i czytnik kodów https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=2&t=7532 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Cafe [ 2016-11-16, 09:20 ] |
Tytuł: | Handel i czytnik kodów |
Witam Mam problem ostatnio czytnik kodów mam sprawny (raczej) a gdy skanuje kod który zostaje wyświetlony w ramce produktu w dokumencie sprzedaży symfonia nie generuje odniesienia do bazy z produktami mimo że ten kod poprawnie widnieje w bazie produktów. Co się posypało ?? Proszę o wskazówkę Pozdrawiam |
Autor: | rafal [ 2016-11-16, 09:27 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
która wersja? jakiś screen obrazujący sytuację zamieść. A jak wpisujesz kod ręcznie? |
Autor: | rafal [ 2016-11-16, 10:01 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
a jak wybierasz go z lity? |
Autor: | Cafe [ 2016-11-16, 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
Jak wybieram z listy po kodzie to działa Ale jak czytnikiem to nie generuje produktu, jak wpisuje ręcznie to jest to samo. EDIT Zauważyłem że przy wpisywaniu ręcznym symfonia w kartotece produktów wskazuje do kilku znaków dobrze. Np kod 5060281182593 przy wpisywaniu ręcznym symfonia odwołuje do produktów do 9 znaku na dalsze wpisywanie ostatnich 4 nie reaguje |
Autor: | rafal [ 2016-11-16, 10:31 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
jeżeli stało się to bez zmian wersji programu to może coś z bazą się dzieje. Zobacz diagnostyki. |
Autor: | Cafe [ 2016-11-16, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
Program nie miał robionej żadnej zmiany po prostu pewnego dnia przestał reagować. Sprawdzę bazę. |
Autor: | rafal [ 2016-11-16, 10:50 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
Widzę, że taki problem zgłaszany był także w wersji 2006. Jeżeli nie zmieniana była wersja programu to zmieniło się coś w danych. |
Autor: | Cafe [ 2016-11-16, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
Witam Co dokładnie sprawdzić w diagnostykach? Robiłem kilka raportów odnośnie produktów/towarów i nie pokazało błędów. Również przed chwilką zainstalowałem Symfonie na innym sprzęcie z odzyskaniem bazy i jest dokładnie to samo. Zgłosiłem problem do Sage zobaczymy co odpowiedzą. Pozdrawiam EDIT Odtworzyłem kopię firmy z przed dnia awarii i z tą działa wszystko ok. Problemem jest coś w bazie danych. |
Autor: | Cafe [ 2016-11-18, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
:( Ma ktoś jakiś pomysł ?? Zgłoszenie wysłałem do Sage ale nikt niełaska odpisać :( Sezon w szczycie a my musimy ręcznie wyszukiwać produkty. |
Autor: | Cafe [ 2016-11-22, 14:51 ] |
Tytuł: | Re: Handel i czytnik kodów |
Sprawa rozwiązana Problemem była baza danych którą uległa uszkodzeniu nie wiem z jakiego powodu. Najciekawsze jest to że po dodaniu nowego użytkownika do systemu i zalogowanie się na jego dane można spokojnie z czytywać kody czytnikiem czy też wpisywać je ręcznie. Jednakże po co skoro można naprawić bazę: Instrukcja wykonania Reindeksacji bazy danych Reindeksację wykonujemy w następujący sposób: wybieramy z menu Firma - koniec pracy z firmą, następnie również z menu Firma - Poprawność danych. Użytkownikiem ma być Admin, (ewentualne hasło) a następnie z wciśniętym klawiszem Shift proszę kliknąć "Sprawdź". Otworzy się okno z bazami, należy je wszystkie zaznaczyć znacznikiem oprócz ostatniej (Ambasic) oraz zaznaczyć opcję „Automatyczna reindeksacja wybranych baz”. Po dokonaniu powyższych czynności należy wykonać diagnostykę. Raporty Diagnostyczne Po zalogowaniu do firmy z menu Kartoteki wybieramy Raporty, System Diagnostyka. Po prawej stronie rozwinie się lista diagnostyk. Na każdej z nich po kolei proszę wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrać "Wykonaj raport" a następnie przycisk „kontynuuj”. W trakcie wykonywania raportu może pojawić się okno dialogowe z możliwościami "Napraw" lub "Usuń" i podanym numerem dokumentu lub rekordem - proponuję zawsze wybierać opcję "Napraw" (jeśli zapomnieliśmy o utworzeniu kopii bezpieczeństwa należy wybierać "Pozostaw" - otrzymamy wtedy raport o błędach, ale nie dokonamy zmian w bazie danych, z których nie będzie możliwości wycofania się). Po wykonaniu, raport generuje komunikat z informacjami o napotkanych błędach i tym co udało mu się naprawić. Raporty te są w stanie (po uprzedniej indeksacji) poprawić większość błędów, które mogą pojawić się podczas pracy z programem. Wykonanie wszystkich w/w czynności może potrwać kilka godzin, szczególnie reindeksacja. Po naprawie czytanie kodów przez czytnik działa na wszystkich kontach użytkownika w systemie Symfonia. Najlepiej zrobić sobie to w wolnym czasie lub jak ja w nocy zdalnie z innego komputera w sieci gdyż mieszkam budynku obok firmy. PAMIĘTAJCIE ZROBIĆ KOPIĘ BAZY PRZED NAPRAWĄ !!! Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |