Jeżeli zaczynasz od zera z działalnością firmy - zaczynasz od nowych Faktur zakupu i PZek (przyjęć magazynowych).
Jeżeli masz już towary na stanie w magazynie (firma już działa na rynku) - wprowadź je Protokołem wprowadzenia (jak wprowadzać i gdzie wywołać ten dokument znajdziesz zapewne w podręczniku).
Oczywiście towary, ich stany, ilości wprowadzasz zgodnie z cenami zakupu netto (na magazyn).
Program może funkcjonować BEZ STANÓW MAGAZYNOWYCH ale będziesz miał cały czas komunikaty, o nie wydanych towarach - w sumie to da się jakoś przeżyć, jednak pozbawisz się zestawień rentowności (marży/narzutów) i obliczenia teoretycznego zysku na sprzedaży.
Osobiście polecam prowadzenie magazynu - czyli FVZ --> PZ ... FVS --> WZ - to jest pełny i prawidłowy obieg dokumentów
Ewentualnie, jeżeli nie interesuje Cię stan magazynowy i po prostu będziesz używał programu do fakturowania, możesz założyć towary jako USŁUGI i sprzedawać do woli, bez kontroli stanów magazynowych (pozbawiasz się remanentów i inwentaryzacji rocznych/kwartalnych) oraz zysku i rentowności (poniekąd - bo można sobie z tym poradzić). Przy czym do takiej sprzedaży BEZ KONTROLI STANÓW MAGAZYNOWYCH wystarczył by program linii START - Faktura i Kasa.
Zachęcam do zapoznania się z podręcznikiem - tam w niem większość operacji i ustawień konfiguracyjnych jest opisana LUB prościej - zaproś Dystrybutora Symfonii do siebie na 2-3 godzinki, zobaczysz jak szybko i profesjonalnie zostanie ustawiony program, zaprezentowane podstawowe operacje handlowe i magazynowe, rozliczenia itd. itp.