mojaSymfonia FORUM https://forum.mix-soft.pl/ |
|
Niemożliwa zmiana nazwy towaru -Symfonia Handel 2011.1 https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=2&t=3008 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | msoizo [ 2011-04-04, 18:26 ] |
Tytuł: | Niemożliwa zmiana nazwy towaru -Symfonia Handel 2011.1 |
Witam wszystkich Proszę o pomoc w rozwiazaniu następujacego problemu Mam w firmie program Symfonia Handel 2001.1 i dwa dni temu pojawił mi się problem ze zmiana nazwy towaru, a mianowicie co miesiąc wystawiam kontrachentowi fakturę za usługę (typ towaru usługa) w nazwie jest nazwa miesiąca za który wystawiam fakturę np.: Usługi xxx wykonane w miesiącu Lutym 2011 , aby nie twozyc za każdym razem nowego towaru co miesiąc podmieniałem nazwę miesiąca i wszystko było w porządku. W tym miesiącu przy próbie zmiany nazwy towaru i jej zapisania pojawia mi się komunikat "W bazie danych nie znaleziono poszukiwanego rekordu" i do wyboru mam Odwołaj operację i Ignoruj i tak w kółko. Z ciekawości sprawdzilem jak będzie zachowywał się program przy zmianie innych towarów i zauważyłem że przy niektórych mogę zmienić nazwę np. wstawić spację lub przecinek ale w większości program blokuje mi jaką kolwiek zmianę nazwy. Ceny mogę zmieniać dowolnie i program je przyjmuje wystarczy iż zmienię coś w nazwie i juz nie mogę tak zmodyfikowanego towaru zapisać bo wywala mi błąd. Sprawdziłem poprawność bazy danych i towary są niby w porządku. Pojawiły się natomiast takie oto komunikaty Indeksy dokumentów magazynowych: - błąd bazy nr 2 - odtwarzanie - Odtworzono 11926 z 11934 rekordów. Ostatni odtworzony rekord: id= 77541, kod= RW01/0203/(09)/11 Uszkodzona baza została zachowana pod nazwą 'c:\symfonia\xxxxx\5img.old'. Indeksy pozycji magazynowych: - błąd bazy nr 2 - odtwarzanie - Odtworzono 27044 z 27045 rekordów. Ostatni odtworzony rekord: id= 27240, kod= Uszkodzona baza została zachowana pod nazwą c:\symfonia\xxxxx\5imz.old Czy to jest przyczyną mojego problemu? Czy macie jakieś sugestie i rozwiązanie jak usunąć ten problem. |
Autor: | Misiek [ 2011-04-04, 19:07 ] |
Tytuł: | |
Takie sprawy generalnie nie nadają się na forum - to już sprawa dla Ekspertów lub zaawansowanych użytkowników. Ja na początek używam opcji SZUKAJ wg wyrażenia "błąd bazy nr 2" lub "błąd bazy" lub "nr 2" itp. czytam wyniki i wnioskuję - poradzę sobie sam czy szukam speca od naprawy bazy danych. Ewentualnie jak mam kopię z wczoraj/ostatnia w miarę świeżą, sprawdzam i eksperymentuje czy ta kopia którą mam jest OK - ile mam dokumentów/rozliczeń i magazynówki do wprowadzenia. Na podstawie w/w analiz dokonuje wyboru metody i ścieżki postępowania - to jak z uszkodzonym samochodem, jak na forum się nie dowiesz o co kaman, to jedziesz na serwis do mechanika - często to samo stosujesz z oprogramowaniem na komputerze... Dla mnie sprawa jest raczej bezdyskusyjna- odtwarzam ostatnią dobrą kopię lub naprawiam bazę danych (jeżeli się w ogóle udaje) + diagnostyki i kawałek wiedzy w tym zakresie. Powodzenia - wybór metody pozostawiam Tobie... |
Autor: | rafal [ 2011-04-04, 21:40 ] |
Tytuł: | |
Jestem pod wrażeniem. Nic dodać nic ująć. Misiek pisze: [...]Ewentualnie jak mam kopię z wczoraj/ostatnia w miarę świeżą, sprawdzam i eksperymentuje czy ta kopia którą mam jest OK - ile mam dokumentów/rozliczeń i magazynówki do wprowadzenia. Na podstawie w/w analiz dokonuje wyboru metody i ścieżki postępowania - to jak z uszkodzonym samochodem, [...] Też bym tak chciał ze swoim samochodem. Cofnąć się do stanu z wczoraj kiedy był sprawny :) |
Autor: | msoizo [ 2011-04-05, 07:29 ] |
Tytuł: | |
Wstępną analizę już zrobiłem ewentualnych dokumentów do ponownego wprowadzenia jest sporo, poza tym nie mam pojęcia w którym momencie nastąpiło uszkodzenie jedyne czego jestem pewien to to że miesiąc temu na pewno było w porządku czyli cały miesiąc ponownie do wprowadzenia. Po drugie błędy wyskoczyły w dokumentach magazynowych a ja nie mogę zmienić nazwy towaru czy jedno z drugim jest jakoś powiązane i czy to jest przyczyna problemu tego próbuję się od was dowiedzieć. Jeśli nic mi nie poradzicie będę musiał skorzystać ze specjalistów od Symfonii. Problem w tym że kończę miesiąc a taka naprawa pewnie zajmie kilka dni jak nie dłużej. |
Autor: | krzysiek [ 2011-04-05, 08:02 ] |
Tytuł: | |
jest powiązane i raczej nie czekaj tylko zleć tą naprawę bazy bo skoro jest miesiąc do wprowadzenia to raczej nie masz wyboru. Kilka dni niekoniecznie - czasami można się dogadać na usługę ekspres u Partnerów Sage wówczas to max 2 dni robocze, przynajmniej tak jest u nas a chyba nie jesteśmy wyjątkiem jakimś. Masz 2 na bazie a to jest najgorszy błąd z możliwych - gorsza jest już tylko fizyczna utrata danych, więc albo kopia albo serwis. |
Autor: | byrusia [ 2011-04-05, 10:43 ] |
Tytuł: | |
ee tam zaraz dwa dnii ;) |
Autor: | Misiek [ 2011-04-05, 15:29 ] |
Tytuł: | |
rafal pisze: Jestem pod wrażeniem. Nic dodać nic ująć. Misiek pisze: [...]Ewentualnie jak mam kopię z wczoraj/ostatnia w miarę świeżą, sprawdzam i eksperymentuje czy ta kopia którą mam jest OK - ile mam dokumentów/rozliczeń i magazynówki do wprowadzenia. Na podstawie w/w analiz dokonuje wyboru metody i ścieżki postępowania - to jak z uszkodzonym samochodem, [...] Też bym tak chciał ze swoim samochodem. Cofnąć się do stanu z wczoraj kiedy był sprawny :) ciekawie wyszło - Rafał, przy samochodzie tego nie zastosujesz - a szkoda, ale w przypadku systemu Windows (punkty przywracania) lub oprogramowania Handlowego czemu nie - kopia bezp. nie kosztuje NIC (no może 1 minutkę dziennie) a jakie płyną korzyści z jej posiadania |
Autor: | krzysiek [ 2011-04-05, 16:08 ] |
Tytuł: | |
to wasze auta tak nie mają? ;) a co do kopii, fakt jest bardzo przydatna ale nie w przypadku jaki chyba tu mamy czyli błąd się ujawnił po jakimś czasie dopiero. Wówczas także część kopii dawniejszych nawet jeśli są przechowywane to także już w sobie ma bazę z błędem. |
Autor: | Misiek [ 2011-04-05, 21:08 ] |
Tytuł: | |
Mój syn zna sposób na samochód - tato idź do sklepu i kup nowy (to jest odtworzenie backup'u) Błąd nr 2 można naprawić, a tutaj widzę braki są niewielkie, kilka rekordów brakuje... Sugeruję kontakt z Partnerem Sage lub Ekspertami z forum, zapewne pomogą rozwiązać problem... |
Autor: | wrob [ 2011-04-05, 21:16 ] |
Tytuł: | |
Odkryje straszna prawde - zazwyczaj: Eksperci forum => partnerzy sage |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |