mojaSymfonia FORUM https://forum.mix-soft.pl/ |
|
błąd nr 2 podmiana plik 51pn.dat https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=2&t=2575 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kazuya [ 2010-12-17, 16:37 ] |
Tytuł: | błąd nr 2 podmiana plik 51pn.dat |
Witam Zamierzam kupić wersję 2011. Mam 2008r. Coś mnie tknęło czemu nie po instalowałem wersji 2010. Chyba był błąd. Faktycznie dzisiaj wróciłem do tematu po 2 latach i zwraca błąd nr 2. Podmieniłem plik 51pn.dat z wersji 2008 (dzisiejsza kopia ;p ) z rozmiarem 14MB na wersję z 2007 roku z rozmiarem 5MB. Konwersja przeszła. Ilość dokumentów sprzedaży, magazynowych, zakupu itd. się zgadza. Pytanie: Za co jest odpowiedzialny ten plik? Google milczy, albo źle szukam. |
Autor: | Kazuya [ 2010-12-17, 16:38 ] |
Tytuł: | |
Przepraszam, oczywiście mowa o Handel Start |
Autor: | Misiek [ 2010-12-17, 17:39 ] |
Tytuł: | Re: błąd nr 2 podmiana plik 51pn.dat |
Kazuya pisze: Witam Zamierzam kupić wersję 2011. Mam 2008r. Coś mnie tknęło czemu nie po instalowałem wersji 2010. Chyba był błąd. Faktycznie dzisiaj wróciłem do tematu po 2 latach i zwraca błąd nr 2. Podmieniłem plik 51pn.dat z wersji 2008 (dzisiejsza kopia ;p ) z rozmiarem 14MB na wersję z 2007 roku z rozmiarem 5MB. Konwersja przeszła. Ilość dokumentów sprzedaży, magazynowych, zakupu itd. się zgadza. Pytanie: Za co jest odpowiedzialny ten plik? Google milczy, albo źle szukam. Plik 51pn.dat to baza wpłat/wypłat oraz rozrachunków (należności i zobowiązań) - jednym słowem kartoteka Pieniążków ale bez rozliczeń (rozliczenia w innej bazie). Błąd numer 2 - fizycznie uszkodzona baza danych/tabela, wymaga naprawy, reindeksacji - przypuszczam że da się to zrobić, na forum są spece od takich spraw, kontakt znajdziesz w postach. Podmiana - ja bym sobie odpuścił takie rzeczy jak podmiany plików z różnych wersji programu i z różnych dat (lat) - to tak jak do Jelcza włożyć silnik od Malucha, a nawet jeszcze gorzej... Generalnie taka podmiana to pozbycie się RZETELNEJ informacji o rozrachunkach i rozliczeniach czyli jeden wielki galimatias - a rozliczenia i rozrachunki to jedna z ważniejszych rzeczy dla właściciela firmy (tak mniemam). |
Autor: | krzysiek [ 2010-12-17, 17:49 ] |
Tytuł: | |
Misiek ma w 100% rację podmiana plików w ten sposób to jazda bez trzymanki. Jednak pragmatyczne podejście do tematu pozwala powiedzieć - wyjątkowo w tym wypadku - jak nie prowadziłeś wpłat/wypłat z kasy/do kasy, nie rejestrowałeś przelewów z kontrahentami i system przeszedł konwersję bez błędów to jest spora szansa że wszystko będzie ok. Trudno jednak określić co się stanie jak kiedyś przyjdzie Ci chęć rozpoczęcia rozliczania dokumentów w systemie, wówczas możesz mieć przykrą niespodziankę. p.s. google nie milczy, źle szukasz :) |
Autor: | Kazuya [ 2010-12-17, 18:06 ] |
Tytuł: | |
Rozrachunki nie są aż takie ważne. Większość mam na linuksowym serwerze w innym systemie. Natomiast bardzo ważny jest dla mnie stan magazynowy, czy towar jest na stanie. Jak mniemam tego nie ruszyłem. Do tego zakupuję inny program innej firmy bo tańszy jest i o dziwo symfonia premium ma tylko wyszukiwanie kontrahentów, towarów po nazwie ale tylko i wyłącznie od początku frazy. Np towar wpisany "woda mineralna" nie wyszukuje mi po frazie "mineralna". Ale może się mylę. Proszę o zbesztanie jeśli tak nie jest ;) Dzięki za zainteresowanie moim problemem i odpowiedzi. |
Autor: | krzysiek [ 2010-12-17, 18:20 ] |
Tytuł: | |
zostaniesz zbesztany bo Ci się należy ;) wpisz *mineralna* |
Autor: | Kazuya [ 2010-12-17, 18:26 ] |
Tytuł: | |
hehe Dzięki :) |
Autor: | Kazuya [ 2010-12-20, 17:07 ] |
Tytuł: | |
Na numer 703902555 trzeba dzwonić z telefonu stacjonarnego. Tyle, że nie mam, voip też nie może się połączyć z tym numerem. Więc muszę przenieść symfonię na chwilę na laptopa i iść do sąsiada dzwonić. Niestety każdy sąsiad słysząc 9zł za 30 minut strasznie się boi i nie chce bym dzwonił. Nic nie daje tłumaczenie o zwrocie do ręki tych pieniędzy. Najlepsze, że pani z Infolini mówi mi, że nie miała jeszcze takie przypadku jak ja Cała Europa rezygnuje z telefonów stacjonarnych, a ona jeszcze nie miała takiego przypadku! hahaha Więc podpowiedziała mi, że mam wykupić roczny abonament za jedyne 270zł! A potrzebuję tylko jednej pomocy. Chcę jak każdy klient mieć prawo skorzystania z tej linii. Zamówić mam telefon stacjonarny na miesiąc? KPINY |
Autor: | wrob [ 2010-12-20, 17:20 ] |
Tytuł: | |
Zawsze mozesz napisac na forum albo do nas na skype naprzyklad..... |
Autor: | krzysiek [ 2010-12-20, 17:21 ] |
Tytuł: | |
NIe wiem o co chcesz jeszcze pytać, przecież wszystko ci napisaliśmy. A co do ostatniego posta... to jest forum pomocy i taką uzyskałeś a jak chcesz się wyżalić zadzwoń - są takie specjalne telefony być może dostępne także nie tylko ze stacjonarnego :) |
Autor: | Kazuya [ 2010-12-20, 19:31 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak naprawić ten plik. Czego używacie do indeksowania? Czego uzywacie do naprawy tabel, czym edytujecie/zmieniacie w nich wartości. Z czym ta tabela jest powiązana? |
Autor: | krzysiek [ 2010-12-20, 19:40 ] |
Tytuł: | |
wyślij mi ten plik na maila. Kontakt masz w stopce |
Autor: | wrob [ 2010-12-20, 19:40 ] |
Tytuł: | |
Uzywamy roznych narzedzi do btrieva znalezionych w google albo w katalogu c:\pvsw\bin |
Autor: | Misiek [ 2010-12-21, 00:12 ] |
Tytuł: | |
Kazuya pisze: Na numer 703902555 trzeba dzwonić z telefonu stacjonarnego. Tyle, że nie mam, voip też nie może się połączyć z tym numerem. Więc muszę przenieść symfonię na chwilę na laptopa i iść do sąsiada dzwonić. Niestety każdy sąsiad słysząc 9zł za 30 minut strasznie się boi i nie chce bym dzwonił. Nic nie daje tłumaczenie o zwrocie do ręki tych pieniędzy. Najlepsze, że pani z Infolini mówi mi, że nie miała jeszcze takie przypadku jak ja Cała Europa rezygnuje z telefonów stacjonarnych, a ona jeszcze nie miała takiego przypadku! hahaha Więc podpowiedziała mi, że mam wykupić roczny abonament za jedyne 270zł! A potrzebuję tylko jednej pomocy. Chcę jak każdy klient mieć prawo skorzystania z tej linii. Zamówić mam telefon stacjonarny na miesiąc? KPINY Byłem przekonany że będziemy pisać tutaj o konkretnych problemach z Symfonią/Forte i próbować rozwiązywać problemy - a tu się robi książka skarg i zażaleń. Jeżeli masz Pervasive'a (choćby WorkGroupa) to w zainstalowanych programach w menu Start --> Pervasive znajdziesz narzędzia do naprawy baz i tabel PVSW. Są to podstawowe narzędzia do diagnostyki. Ponadto w samym programie masz (najprawdopodobniej również w linii Start) re-indeksację baz danych - zamiast dzwonić proponuję zajrzeć do podręcznika lub help'a do programu. Oprócz w/w narzędzi są w necie bardziej zaawansowane programy do odtwarzania rekordów i struktur baz danych - można ich używać, ale powinieneś mieć jakieś doświadczenie w tej materii aby skutecznie wykonać te działania. A tak w ogóle, to skorzystaj z pomocy KRZYŚKA to w mig bazę przeglądnie i może naprawi - dla niego to bułka z masłem (na śniadanie) |
Autor: | Kazuya [ 2010-12-21, 13:10 ] |
Tytuł: | |
Krzysiek przeindeksował mi ten plik i wszystko gra :) WIELKIE DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC, A SZCZEGÓLNIE DLA KRZYŚKA! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |