mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

Symfonia Handel 3.10d - problem z "ZAPŁACONO"
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=2&t=2185
Strona 1 z 1

Autor:  david_nr [ 2010-07-10, 11:57 ]
Tytuł:  Symfonia Handel 3.10d - problem z "ZAPŁACONO"

Witam.

Jestem użytkownikiem Symfonii Handel w wersji 3.10d. Jakiś czas temu zmodernizowałem komputer i zastąpiłem stary Windows 98 nowym XP.
Symfonie musiałem zainstalować od nowa. Po instalacji zaczęły się problemy.
Po wstępnej konfiguracji (nazwa firmy, typy dokumentów, drukarki, itp.) zacząłem wystawiać faktury. Problem polega na tym, że wcześniej po wypełnieniu i wystawieniu faktury na dole było wydrukowane "ZAPŁACONO". Teraz jest "Pozostało do zapłaty: [i tu kwota brutto z Fa]". Jak rozwiązać ten problem, tak żeby po naciśnięciu przycisku "Wystaw" faktura od będzie rozliczona i gotowa do wydruku z napisem "ZAPŁACONO" (bez wystawiania, paragonów, KP, itp.)?

Autor:  krzysiek [ 2010-07-10, 13:09 ]
Tytuł: 

nie widzę związku ze zmianą systemu. Zasada jest prosta - ZAPŁACONO pisze na rozliczonych dokumentach a samo rozliczenie to już czym chcesz KP, WB no i raczej nie paragon bo to słabo rozliczający dokument ;)
Zasadnicze pytanie jest takie - czy rejestrujesz płatności (pilnujesz rozliczeń) w systemie i jaka jest forma płatności na wystawianych dokumentach które miały by sie w miarę automatycznie rozliczać?

Autor:  wrob [ 2010-07-10, 13:09 ]
Tytuł: 

Tak to sie nie da.... albo wystaw dokuemnt rozliczenia - albo przerob raport jesli potraifsz

Autor:  david_nr [ 2010-07-12, 10:32 ]
Tytuł: 

Z symfonii korzystamy tylko i wyłącznie do pisania faktur. Nie prowadzimy rozliczeń, raportów, itp. W tygodniu wystawiamy kilka faktur i komputer służy jako "maszyna do pisania". Swoją wiedzę nt. Symfonii ograniczam tylko wystawiania i drukowania faktur. Czy możecie mi podpowiedzieć w miarę łopatologicznie co zrobić aby dokumenty były automatycznie rozliczane (tzn. na dole wydruku ma być napis "ZAPŁACONO")?

Poniżej jest napisane jakie kroki robię aby wystawić fakturę:
1) po zalogowaniu się jako użytkownik klikam na "Sprzedaż"
2) klikam na "+ Nowy"
3) z listy "Typ dokumentu" wybieram "FVS Faktura VAT"
4) wpisuję NIP kontrahenta (jeżeli istnieje w bazie, pozostałe pola automatycznie są uzupełniane)
5) z listy "Ceny" wybieram "BRUTTO"
6) wpisuję kod towaru i wypełniam rubryki "ilość" i "cena brutto"
7) w prawym górnym polu wybieram "KASA" i obok "gotówka"
8) klikam "Wystaw"
9) pojawia się okno "Wystawianie dokumentu" a tam na liście jest wybrane "półautomatyczny", następnie klikam "Wystaw dokument".

Autor:  krzysiek [ 2010-07-12, 11:01 ]
Tytuł: 

w rejestrze gotówkowym (KASA) ustaw sobie tryb rozliczania AUTOMATYCZNY.

Autor:  david_nr [ 2010-07-12, 12:06 ]
Tytuł: 

Dzięki! Działa!

Mam jeszcze dwa pytania:
1) czy da się ustawić tak, aby Cena Brutto na fakturze była ustawiona domyślnie, tak abym nie musiał za każdym razem zmieniać z NETTO na BRUTTO (patrz pkt 5 w moim poprzednim poście)?
2) Jeżeli nacisnę przycisk (+ NOWY) aby zacząć pisać fakturę, to czy da się ustawić automatycznie Tryb Pełny (zakładka "Pełny")?

z góry dzięki za odpowiedź

Autor:  krzysiek [ 2010-07-12, 12:24 ]
Tytuł: 

1./ Każdy kontrahent ma parametr czy fakturować go netto/brutto. Ustaw we wszystkich BRUTTO i problem z głowy. Zmienić to można zbiorczo w kartotece kontrahentów OPERACJE/Zmiana parametrów

2./ Ustawienia/Dane firmy/Przycisk PARAMETRY a tam drzewko domyślne tryby prezentacji.. czy jakoś tak i dalej juz pewnie sobie poradzisz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/