mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

[Handel Premium 2008.c] Podpis osoby sprzedajacej
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=2&t=1155
Strona 1 z 4

Autor:  niziok [ 2009-09-02, 14:23 ]
Tytuł:  [Handel Premium 2008.c] Podpis osoby sprzedajacej

Witam,
W jaki sposób do wydruku dokumentów wstawić grafikę z podpisem (jpg, bmp, gif itp) w miejsce do tego przeznaczonym? Mowa oczywiście o praktycznie wszystkich dokumentach które da się utworzyć w tym programie czyli najważniejsze to FV, Paragon, WZ, PZ itd. Zależy mi też by podpis dołączany był za każdym razem z automatu

Autor:  krzysiek [ 2009-09-02, 15:18 ]
Tytuł: 

bez grzebania w raportach się nie obejdzie. Funkcjonalność nie jest dostępna "w standardzie". Chyba, że pracować na wydrukach w RTF, wówczas to 5 min pracy z wklejeniem obrazka do czystego szablonu a od HMP/HMF2009 wszystkie dok także magazynowe można przez RTF przepuszczać. Pozostaje jeszcze kwestia jak powiązać obrazek z użytkownikiem, w raporcie łatwiej, w szablonie pozostawało by zrobić odrębny dla użytkownika - no chyba ze 10 wystawia a jeden sie "podpisuje" ;)

Przy okazji pytanie - jaka jest moc prawna takiego "podpisu" bo wg mnie nijaka.

Autor:  rafal [ 2009-09-02, 21:36 ]
Tytuł: 

Na dokumentach sprzedaży :

Raporty → Dokumenty → Dokumenty sprzedaży → Dokument sprzedaży - ramki

Znajdź :
Kod:
         buf="imię, nazwisko i podpis osoby upoważnionej do\nwystawienia dokumentu"   : sPom="sc2"


Ponad tym wstaw :
Kod:
         print lf
         bmp = Bitmap 200,150, KatalogFirmy()+CurrentUser()+"_podpis.bmp"
         Bitmap #bmp


w katalogu z bazą danych umieść pliki graficzne z podpisami użytkowników o nazwach np. Admin_podpis.bmp - dla użytkownika Admin.

Poeksperymentuj w wartościami Bitmap 200,150, odpowiedzialnymi za wielkość podpisu.

Autor:  krzysiek [ 2009-09-02, 22:13 ]
Tytuł: 

Szacun! jak zawsze :)

Autor:  niziok [ 2009-09-03, 10:21 ]
Tytuł: 

Po zmianie kodu powinienem go zapisać i "wykonać raport" klikając w odpowiedni button? Nie mogę jednak tego zrobić ponieważ pojawia sie komunikat o błędnej składni języka w linijce 19
Obrazek

Prosba tez byście rzucili okiem na kod raportu:
Obrazek

z góry wielkie dzięki

Autor:  rafal [ 2009-09-03, 11:48 ]
Tytuł: 

Bardzo dobrze wprowadziłeś zmiany.
Problem z tym że raport wykonujemy z okna dokumentu sprzedaży a nie przez "Wykonaj"

Autor:  niziok [ 2009-09-03, 13:19 ]
Tytuł: 

Co znaczy z okna dokumentów sprzedaży? Do Raportów mogę tylko wejść z głównego okna?

Autor:  rafal [ 2009-09-03, 13:32 ]
Tytuł: 

poprostu wydrukuj fakturę ... :)

Autor:  niziok [ 2009-09-03, 13:42 ]
Tytuł: 

Na oknie głównym symfonii otwieram Raporty, wchodzę do Dokumenty sprzedaży - ramki i zmieniam kod, potem go zapisuję klikając w Zapisz. Co powinienem dalej z tym zrobić? Przy wydruku nic sie nie zmienia, jest to samo co przed zmianą raportu.

Przepraszam że zanudzam żmędaniem o takie szczegóły, ale nie do końca ogarniam ten program :oops:

Autor:  rafal [ 2009-09-03, 14:12 ]
Tytuł: 

Rozumiem, że pliki z pospisami są przygotowane, nazwane jak trzeba i umieszczone tam gdzie trzeba.

Jeżeli tak to po wprowadzonych modyfikacjach proponuję wykonać raport "Aktualizacja raportów systemowych". Raport poprosi o podanie katalogu z raportami do aktualizacji.
Na wszelki wypadek proszę podać nazwę nieistniejącego katalogu np:. C:\blablabla\

Autor:  gregor [ 2009-09-03, 21:31 ]
Tytuł: 

A jak podpis wstawić do dokumentów magazynowych.

Autor:  niziok [ 2009-09-03, 21:51 ]
Tytuł: 

Dopiero aktualizacja raportów systemowych pomogła :-)
Wielkie dzięki ;-)

Przyznaję, że mam jeszcze delikatny problem z samym podpisem, ponieważ nie wiedzieć czemu dubluje mi grafikę i wstawia 2 podpisy obok siebie. Z poziomu pliku graficznego da się wypchnąć drugi poza margines tak by się nie pojawiał na wydruku. Problem też pojawił się z napisem "imię, nazwisko i podpis osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu" ponieważ system dzieli to wyrażenie na 3 linijki albo literę "i" z "imienia" przenosi do ramki podpisu osoby odbierającej :lol:
Na razie w raporcie zamiast wyrażenia <imię, nazwisko i podpis osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu> zastąpiłem "spacją" a tekst wstawiłem do pliku graficznego z podpisem i jest spokój

gregor pisze:
A jak podpis wstawić do dokumentów magazynowych.

też się zastanawiam :-/

Autor:  Misiek [ 2009-09-03, 22:16 ]
Tytuł: 

niziok pisze:
gregor pisze:
A jak podpis wstawić do dokumentów magazynowych.

też się zastanawiam :-/


Panowie/Panie...
Tak na logikę to poprzez analogię - szukasz podobnego tekstu (treść podpisu) w wydruku dokumentów magazynowych i wrzucasz ten sam kawałek co Rafał pisał dot. wstawienia pliku BMP. Ma działać od strzała i nie zapomnijcie o aktualizacji raportów ;-)

Autor:  rafal [ 2009-09-04, 09:13 ]
Tytuł: 

niziok pisze:
no właśnie tego się domyśliłem, nie wiem tylko w którym raporcie bo w <<Dokumenty magazynowe - ramki>> tego nie zmienisz


Raporty → Dokumenty → Dokumenty magazynowe → Wydanie z magazynu → Wydanie z magazynu

niziok pisze:
P.S. Przy okazji zapytam co zrobić, by po otwarciu Sprzedaży z okna głównego HP2008c dokumenty automatycznie szeregowały się względem daty wystawienia a nie nr dokumentu? :mrgreen:


Tak da się to zrobić. Ale to już inny temat więc proponuję zakładanie nowych wątków :)

Autor:  gregor [ 2009-09-04, 09:24 ]
Tytuł: 

Nie wiem co robię nie tak, ale zamiast podpisu pojawia się zakreślony kwadrat

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/