mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

Dopisek do Faktury
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=2&t=1017
Strona 1 z 2

Autor:  dyziakd [ 2009-07-19, 10:19 ]
Tytuł:  Dopisek do Faktury

Witam jak dopisać na stałe do faktury dopisek ? (około 200 znaków )
SYMFONIA@Handel premium wer.(2009.b)

Autor:  krzysiek [ 2009-07-19, 10:43 ]
Tytuł: 

PLIZ! Ludzie piszcie nazwe programu i wersję!!

a w temacie, można zrobić na kilka sposobów:

1./ modyfikacja raportu drukowania na stałe
2./ modyfikacja raportu drukowania z dodaniem opcji do okna ustawień dokumentu ,można wówczas właczac, wyłaczac dany dopisek
3./ W oknie wyboru wydruku dokumentu, zakładka Inne - tu jest pole UWAGA oraz od wersji 2009 pole STOPKA)

Autor:  dyziakd [ 2009-07-19, 10:51 ]
Tytuł: 

krzysiek pisze:
1./ modyfikacja raportu drukowania na stałe
2./ modyfikacja raportu drukowania z dodaniem opcji do okna ustawień dokumentu ,można wówczas właczac, wyłaczac dany dopisek
3./ W oknie wyboru wydruku dokumentu, zakładka Inne - tu jest pole UWAGA oraz od wersji 2009 pole STOPKA)


A czy możesz opisać jak to zrobić ??

Autor:  Misiek [ 2009-07-19, 11:44 ]
Tytuł: 

dyziakd pisze:
A czy możesz opisać jak to zrobić ??


:!:... Zacząć czytać ze zrozumieniem i myśleć - krzysiek napisał Ci dokładnie np. w pkt. 3 jak to zrobić !

W nowych wersjach programu masz jeszcze NOTATKĘ FIRMY, pojawi się ona poniżej Twoich danych w lewym górnym rogu Faktury i innych dokumentów/wydruków. Edytujesz ją w Ustawieniach programu, Dane firmy...

Autor:  krzysiek [ 2009-07-19, 12:43 ]
Tytuł: 

dyziakd pisze:

A czy możesz opisać jak to zrobić ??


a możesz napisać w końcu jaki masz program!? Wykaż odrobinę zaangażowania bo przyjmowanie postawy żądaniowej to tu sie nie opłaca. Zrozum, że jeśli oczekujesz pomocy i chcesz np bym Ci wysłał kawałek raportu do wklejki w twoim programie to muszę znać nazwę programu (FP/HMP/HMF) oraz jego wersję. Wbrew pozorom raporty drukujące są rożne w tych programach, ewoluują i to, ze nie zmienia się wygląd wydruku nie oznacza, że wewnętrznie są identyczne.

Autor:  krzysiek [ 2009-07-19, 12:43 ]
Tytuł: 

Misiek pisze:

W nowych wersjach programu masz jeszcze NOTATKĘ FIRMY, pojawi się ona poniżej Twoich danych w lewym górnym rogu Faktury i innych dokumentów/wydruków. Edytujesz ją w Ustawieniach programu, Dane firmy...


bardzo słuszna uwaga :) zapomniałem o tym że od 2009 jest takie "cóś".
Reasumując, tak na prawdę są 3 banalne sposoby dodania stałego tekstu na dokumencie : UWAGA (przypisana do typu dokumentu), STOPKA (przypisana do typu dokumentu)i NOTATKA FIRMY (ogólna w całej firmie). Jestem przekonany, ze z takim arsenałem możliwości nie trzeba sięgać nawet po modyfikację raportów.

Autor:  dyziakd [ 2009-07-19, 18:02 ]
Tytuł: 

dyziakd pisze:
Witam jak dopisać na stałe do faktury dopisek ? (około 200 znaków )
SYMFONIA@Handel premium wer.(2009.b)


Ok jak zadałem źle pytanie to przepraszam. Jak pozwolicie to jeszcze raz zacznę.
Mam cztery rodzaje Faktur i na jednej z nich muszę mieś dopisane około 200 znaków tak jak pisałem na stałe !! nie to że muszę za każdym razem zaznaczyć odznaczyć jakiś tam ptaszek itp.
Nie znam się na tym i dlatego zapytałem się tu na forum jak to zrobić.

Misiek - czytać ze zrozumieniem napisałem na stałe nie na zasadzie zaznaczania, odznaczania, dopisywania !!!

Autor:  wrob [ 2009-07-19, 18:36 ]
Tytuł: 

Misiek slusznie zwrocil uwage - dostales opis - spróbuj go wykonac - jak raz zaznaczysz i wpiszesz to handel to zapamietuje przy danym dokumencie i uzytkowniku i juz potem to zawsze jest - wiec wykonaj to zaznaczanie na potrzebnych dokumentach i na zalogowanych uzytkownikach i bedzie ok... a jak sie okaze ze to za malo to wtedy juz pomyslimy o raporcie :)

PS ew mozna skopiwac plik uzytkownika na ktorym to zrobisz np admin.ini na innych np xx.ini zeby wszystcy mieli tak samo

Autor:  krzysiek [ 2009-07-19, 18:37 ]
Tytuł: 

:) to czytanie ze zrozumieniem... komu sie tak chce w niedziele ;)

napisałeś na stałe, OK, ale jak sam widzisz teraz zaczynasz zawężać kryteria, bo chcesz tylko dla jednego rodzaju faktur, zaraz się okaże że coś jeszcze.

To teraz kolejne pytanie dodatkowe - czy te 4 rodzaje faktur opierają się na tym (ich podział), ze masz zdefiniowane 4 rożne typy dokumentów o charakterze Faktura Vat czy może podziału dokonujesz serią lub w inny sposób? Bo jesli to rożne dokumenty (zdefiniowane kazdy jako inny) to pole UWAGA w dokumencie w parametrach wydruku jest INDYWIDUALNE dla każdego konkretnego zdefiniowanego i powinno wówczas rozwiązać twój problem.

Autor:  dyziakd [ 2009-07-19, 20:52 ]
Tytuł: 

krzysiek pisze:
:) to czytanie ze zrozumieniem... komu sie tak chce w niedziele ;)

napisałeś na stałe, OK, ale jak sam widzisz teraz zaczynasz zawężać kryteria, bo chcesz tylko dla jednego rodzaju faktur, zaraz się okaże że coś jeszcze.

To teraz kolejne pytanie dodatkowe - czy te 4 rodzaje faktur opierają się na tym (ich podział), ze masz zdefiniowane 4 rożne typy dokumentów o charakterze Faktura Vat czy może podziału dokonujesz serią lub w inny sposób? Bo jesli to rożne dokumenty (zdefiniowane kazdy jako inny) to pole UWAGA w dokumencie w parametrach wydruku jest INDYWIDUALNE dla każdego konkretnego zdefiniowanego i powinno wówczas rozwiązać twój problem.

Właśnie krzysiek zadałem to pytanie bo SYMFONIA jest bardzo nie przyjaznym programem dla użytkowników końcowych. Miałem do czynienia w kilkoma programami tego typu i nie miałem problemów z dopasowaniem pod swoje potrzeby. A tu jest WIELKI PROBLEM zeby coś zrobić. Trzeba dostosować się do programu a nie program do siebie :(

Autor:  Misiek [ 2009-07-19, 22:59 ]
Tytuł: 

dyziakd pisze:
Właśnie krzysiek zadałem to pytanie bo SYMFONIA jest bardzo nie przyjaznym programem dla użytkowników końcowych. Miałem do czynienia w kilkoma programami tego typu i nie miałem problemów z dopasowaniem pod swoje potrzeby. A tu jest WIELKI PROBLEM zeby coś zrobić. Trzeba dostosować się do programu a nie program do siebie :(

Normalnie ręce opadają... To kolega ma strasznego pecha, trafił na najbardziej nieprzyjazny program w PL, a może i na świecie. A czy kolega miał JAKIEKOLWIEK szkolenie z programu, poświęcił godzinkę aby poszukać informacji w dostarczonej książce, dokumentacji elektronicznej ?
Ja proponuję aby kolega kupił sobie Excela a może prościej i Worda, w tym to se można wszystko napisać, namalować, wykolorować - nawet wykresik się pierdzielnie i odręczne notatki - full wypas, na 100% nie będzie już kolega marudził.

W kwestii dopasowania do własnych potrzeb, to jakbyś choć minimum wiedzy we własnym zakresie zdobył, to byś wiedział że są jeszcze wydruki poprzez szablony RTF lub HTML - a tam jest wszystko to co pisałem powyżej w kwestii Worda - szukać, czytać a nie mądrzyć się i narzekać.

Autor:  krzysiek [ 2009-07-20, 11:08 ]
Tytuł: 

dyziakd pisze:
Właśnie krzysiek zadałem to pytanie bo SYMFONIA jest bardzo nie przyjaznym programem dla użytkowników końcowych. Miałem do czynienia w kilkoma programami tego typu i nie miałem problemów z dopasowaniem pod swoje potrzeby. A tu jest WIELKI PROBLEM zeby coś zrobić. Trzeba dostosować się do programu a nie program do siebie :(


Odczucia, jak to one z reguły bywają subiektywne. W mojej ocenie akurat "problem" który poruszasz jest do rozwiązania w bardzo elastyczny sposób, dostałeś informacje jak go rozwiązać kilkoma metodami.
Być może dla Ciebie faktycznie kwestia zaglądnięcia do jednej zakładki i sprawdzenia czy rozwiązania podane Ci spełniają potrzeby jest aż tak wielkim utrudnieniem by nazwać program nieprzyjaznym ale jesli tak jest to zadzwoń po serwisanta oprogramowania i niech Ci to zrobi odpłatnie.
Na przyszłość poczytaj inne wątki i zwróć uwagę, że tutaj na forum zadający pytania działają w interakcji z odpowiadającymi, sprawdzają, informują ze to nie tak, szukamy dalszego rozwiązania. Już Ci wcześniej napisałem, postawa żądaniowa to nie tu.

Przeczytaj jeszcze raz to co pisałem o rodzajach dokumentach itp. sprawdź to u siebie, odpisz jeśli coś jest nie tak podając powód, co uważasz że nie pasuje itp. Wówczas mogę Ci pomóc dalej.

p.s. jak czytam ten wątek to się załamuje - jedna zakładka do kliknięcia i wpisania a dyskusja jakby chodziło co najmniej o stawianie HMF z FKF +commony ;)

Autor:  symfhan09 [ 2009-09-27, 22:45 ]
Tytuł: 

witam,
testowalem przed chwila niektore z wymienionych wyzej opcji umieszczenia dodatkowej tresci na f-rze.
sporadycznie dolaczam do faktury oswiadczenie (doslownie kilka zdan). pomyslalem o dopisywaniu do f-ry.
niestety w uwagach musze wpisywac (wklejac) recznie i ponownie sie podpisac i opieczetowac, bo jest to ponizej miejsc na pieczatki.
nie bardzo chce rowniez generowac nowa wersje f-ry, bo jest to rzadko uzywane i trzeba pamietac o przelaczeniu.

w zwiazku z tym pytanie czy istnieje mozliwosc dodania do menu (dostepnego pod prawym klawiszem myszy w trakcie wystawiania f-ry) takiej opcji (raportu?) ?
chcialbym w tym miejscu miec rozniez inny raport, ale nie jestem w stanie zlokalizowac tego menu (najblizej jest sprzedaz - juz wystawione f-ry).
uzywam handlu 2009c z pervasivem.

Autor:  wrob [ 2009-09-27, 23:03 ]
Tytuł: 

Tak istnieje taka mozliwosc - moze nie pod prawym klawiszem myszy a bardziej pod alt+(1..9) - masz to opisane w dokumetacji - porcedury jezyka raportow

Autor:  barnie [ 2009-09-28, 08:44 ]
Tytuł: 

Dokumentacja pisze:
Procedury wołane przy użyciu odpowiedniego skrótu klawiszowego

Procedury te są wywoływane podczas pracy z niektórymi oknami programu po naciśnięciu odpowiedniego skrótu klawiszowego: od Alt+0 do Alt+9
Okna z których mogą być wołane procedury:
- dokument sprzedaży
- dokument zakupu
- dokument magazynowy
- dokument płatności
- kontrahent
- pracownik
- urząd
- towar

Procedury są umieszczone w katalogu raportów ‘Procedury’ w raporcie ‘Procedury wywoływane z okien’. Nazwy procedur mówią same za siebie:

• Dla dokumentu sprzedaży:
int Sub OnDokumentSprzedazyAlt0(long lIdDk, int bBufor, long lIdPoz)
int Sub OnDokumentSprzedazyAlt1(long lIdDk, int bBufor, long lIdPoz)
……
int Sub OnDokumentSprzedazyAlt9(long lIdDk, int bBufor, long lIdPoz)

• Dla dokumentu zakupu:
int Sub OnDokumentZakupuAlt0(long lIdDk, int bBufor, long lIdPoz)
......

• Dla dokumentu magazynowego:
int Sub OnDokumentMagazynowyAlt0(long lIdDk, int bBufor, long lIdPoz)
…….

• Dla dokumentu płatności
int Sub OnDokumentPlatnosciAlt0(long lId)
……..

• Dla kontrahenta
int Sub OnKontrahentAlt0(long lId)
.......

• Dla pracownika:
int Sub OnPracownikAlt0(long lId)
…….

• Dla urzędu:
int Sub OnUrzadAlt0(long lId)
………

• Dla towaru:
int Sub OnTowarAlt0(long lId)
………

Jako parametr do procedury przekazywany jest identyfikator rekordu dokumentu/towaru/kontrahenta którego dotyczy to wywołanie. Dla dokumentów handlowych i magazynowych dodatkowo przekazywana jest informacja czy dokument jest w buforze (wartość 1) czy nie (wartość 0) oraz – jeśli raport został wywołany podczas gdy kursor znajdował się w pozycji dokumentu – identyfikator tej pozycji.
Dodatkowo istnieje prawo użytkownika ‘Inne\Wywoływanie procedur dostępnych z okien ’ które zezwala bądź nie na wykonywanie tych procedur użytkownikowi.


Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/