mojaSymfonia FORUM https://forum.mix-soft.pl/ |
|
Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP KDF https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=16&t=7421 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | aneta.g [ 2016-08-31, 00:16 ] |
Tytuł: | Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP KDF |
Witam, mam problem z uruchomieniem na jednym stanowisku programu ERP Kadry i Płace. Od stycznia do niedawna wszystko działało poprawnie, natomiast kilka dni temu podczas generowania Polecenia księgowania kilka razy wyłączył się program i za którymś razem nie włączył ponownie. Problemem na pewno jest to, że usługa Sage Service (nie pamiętam dokładnie jak się nazywa) nie jest uruchomiona i na ten moment nie chce się uruchomić. Odinstalowałam usługę, program Sage Services oraz cały programy Kadry i Płace i zainstalowałam wszystko po nowego i niestety nie przynosi to efektu. Podczas próby uruchomienia usługi pojawia się komunikat z informacją, że usługa uruchamia i natychmiast zostaje wyłączona. Dodam, że na innym stanowisku oraz na serwerze wszystko działa poprawnie. Na komputerze na którym nie działa jest Windows 10. Co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić, sprawdzić? Jak uruchomić tą usługę? |
Autor: | szepczący [ 2016-08-31, 13:32 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
Usługa powinna być uruchomiona na serwerze, na lokalnych komputerach wcale nie musi być zainstalowana. Spróbuj tak: Uruchom C:\Program Files (x86)\Common Files\Sage\Common_16.10.755.0\CMNConfig.exe [wersja common może być inna zależnie od wersji programu, której używasz] i w okienku które się pokaże możesz wskazać nazwę serwera na którym działa usługa i port. Zakładam, że jeśli na innych komputerach działa to wystarczy skopiować ustawienia z innego komputera - bo gdzieś ta usługa powinna być zainstalowana i działać. Alternatywnie po uruchomieniu w/w możesz zmienić ustawienie na "w lokalnym pliku" a następnie uruchomić administrację, dołączyć bazę i lokalnie będzie to działać w ogóle bez usługi, co ciekawsze - operacje logowania i startu aplikacji powinny być wykonywane szybciej gdy usługa nie jest używana. Oczywiście da się pewnie tę usługę naprawić - w takim celu należałoby uruchomić services.msc, znaleść ją (nazywa się Sage_Services_xxxx albo bardzo podobnie), spróbować uruchomić a jeśli nie wystartuje - szukać problemów w event logu windows, tu jednak nie ma żadnych recept co zrobić, aby zaczęło działać. |
Autor: | aneta.g [ 2016-08-31, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
Podsumowując to na serwerze instaluję usługę, a na stacji tylko instaluję stację roboczą symfonii. Próbowałam uruchomić to C:\Program Files (x86)\Common Files\Sage\Common_16.10.755.0\CMNConfig.exe, ale pojawił się błąd z dostępem do serwera, a nazwa serwera i port był na pewno dobry, bo bazowałam na tym co było wpisane na komputerze, na którym wszystko działa poprawnie. Wybierałam opcję na serwerze. Spróbuję jeszcze opcję w lokalnym pliku, może wtedy zadziała. |
Autor: | szepczący [ 2016-08-31, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
Jeśli jest błąd z dostępem do serwera to prawdopodobnie po drodze coś blokuje - np. firewall z windows, lub komputer na którym nie działa nie rozpoznaje serwera po nazwie. Spróbuj na końcówce dodać do wyjątków port od usługi + cmnconfig.exe (jak zadziała to trzeba będzie dodać do wyjątków exe od kadr, repozytorium i administracji), oraz sprawdź czy serwer da się pingować po nazwie oraz po IP. |
Autor: | aneta.g [ 2016-09-02, 08:40 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
Dodam, że komputer ma Windows 10, może to też ma znaczenie. Jeszcze nie sprawdziłam tego wszystkiego o czym piszesz. Niebawem to zrobię. |
Autor: | ro_bek [ 2016-09-02, 09:04 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
Jaki jest Windows nie ma znaczenia. Uruchamiając CMNConfig na końcówce i podając adres serwera gdzie jest zainstalowana usługa musisz dostać odpowiedź że działa. W przeciwnym wypadku konfiguracja sieci do sprawdzenia. Firewalle, adresy, routing itp. |
Autor: | aneta.g [ 2016-09-02, 09:24 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
no niestety firewall wyłączony, zainstalowana symfonia ERP 2016a i pojawia się komunikat serwer pinguje się po nazwie poprawnie |
Autor: | aneta.g [ 2016-09-02, 09:35 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
To pomogło :) należy zmienić nazwę pliku WorkstationConfigFile.bin na WorkstationConfigFile.old. Przy uruchomieniu FKF utworzy nowy. Nie napisałeś/łaś jaka to wersja więc musisz sobie tego pliku poszukać bo w różnych wersjach znajduje się w różnych miejscach. W 2014 ..\ProgramData\Sage\Forte\FKF\numer_wersji\ oraz ..\Users\AllUsers\Sage\Forte\FKF\numer_wersji\ |
Autor: | aneta.g [ 2017-03-31, 09:52 ] |
Tytuł: | Re: Problem z uruchomieniem usługi, nie działa program ERP K |
Po rozwiązaniu problemu opisanego w tym wątku pojawił sie od jakiegoś czasu kolejny, a mianowicie podczas generowania Polecenia księgowania wyłącza się program. Dość długo się czeka na generowanie Polecenia księgowania i w którymś momencie wyłącza sie program. PK generowane są w okresach otwartych. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |