mojaSymfonia FORUM
https://forum.mix-soft.pl/

Symfonia Start 2.0 na Windows 7
https://forum.mix-soft.pl/viewtopic.php?f=16&t=10252
Strona 1 z 1

Autor:  Sfor [ 2022-04-16, 15:08 ]
Tytuł:  Symfonia Start 2.0 na Windows 7

Czy komuś udało się uruchomić Symfonię Start 2.0 2022.c na Windows 7?

Na dwóch stanowiskach roboczych pracujących na Windows 7 prof 32bit aplikacja uruchamia się, aktualizowane są dane, a następnie raportowany jest błąd w module KernelBase.dll. Wersja 2022.b działała tam prawidłowo.

Na stanowisku które nie korzysta z serwera, nie dochodzi nawet do aktualizacji danych. Działa na nim wersja 2022, ale 2022.b już nie. Uruchomienie kończy się też błędem w module KernelBase.dll.

Instalator nie czepia się wersji systemu, choć w wymaganiach systemowych minimum to Windows 10.

Autor:  Sfor [ 2022-04-17, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Symfonia Start 2.0 na Windows 7

Udało mi się potwierdzić, że Symfonia Start 2.0 2022c działa na Windows 7 32bit w układzie jednostanowiskowym. Problemem był brak miejsca na dysku i instalator, który nie sprawdza dostępności wolnej przestrzeni dyskowej, ani efektywności instalacji poszczególnych komponentów. W tym konkretnym przypadku zawiodła instalacja komponentu DevExpress. Próba uruchomienia programu bez niego kończy się komunikatem o błędzie w module KernelBase.dll.

Nie tłumaczy to jednak problemów z uruchomieniem na stanowiskach roboczych w układzie sieciowym. Maszyny te miały spory zapas wolnego miejsca na dyskach, więc nie powinno być kłopotów z instalacją.

Autor:  Sfor [ 2022-04-18, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Symfonia Start 2.0 na Windows 7

Przeprowadziłem kilka eksperymentów i potwierdziłem, że na tym samym komputerze z zainstalowanym PSQL Workgroup i bazami danych na własnym dysku wszystko działa prawidłowo. Po zmianie na PSQL Client i z bazami danych na serwerze pokazywany jest błąd:
Kod:
Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu:   APPCRASH
  Nazwa aplikacji:   MKP.exe
  Wersja aplikacji:   22.3.1.1
  Sygnatura czasowa aplikacji:   625406de
  Nazwa modułu z błędem:   KERNELBASE.dll
  Wersja modułu z błędem:   6.1.7601.24545
  Sygnatura czasowa modułu z błędem:   5e0eb7d0
  Kod wyjątku:   e0434352
  Przesunięcie wyjątku:   0000845d
  Wersja systemu operacyjnego:   6.1.7601.2.1.0.256.48
  Identyfikator ustawień regionalnych:   1045
  Dodatkowe informacje 1:   0a9e
  Dodatkowe informacje 2:   0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
  Dodatkowe informacje 3:   0a9e
  Dodatkowe informacje 4:   0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Autor:  Sfor [ 2022-04-18, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Symfonia Start 2.0 na Windows 7

Przez przypadek dokonałem odkrycia przyczyny całego zamieszania.

Zacznijmy od tego, że po ostatniej aktualizacji do wersji 2022.b wszystkie bazy danych oraz folder z zainstalowaną Symfonią Start zostały przeniesione na nowy serwer. Stary serwer ciągle był uruchomiony, gdyż pozostał na nim serwer klucza sprzętowego. PSQL Workgroup na nim działający został jednak zdezaktywowany, gdyż licencja została przeniesiona na nowy serwer.

Wszystko zaczęło działać kiedy spełniłem dwa warunki:
- ponowna aktywacja PSQL workgroup na starym serwerze (choć nie ma na nim danych ani aplikacji Symfonia Start)
- całkowite usunięcie zawartości folderu, w którym była zainstalowana aplikacja Symfonia Start na nowym serwerze, i ponowna jej instalacja w tym samym folderze.

Kompletnie nie rozumiem co się tutaj dzieje. Czyżby na starym serwerze tworzone były jakieś pliki tymczasowe?

Ale to jeszcze nie jest koniec. Po zainstalowaniu na kolejnym stanowisku Symfonia Start w wersji stacja robocza, wszystko znowu stanęło.

Czyli powtórka:
- czyszczenie katalogu w którym była zainstalowana aplikacja
- pełna instalacja aplikacji w tym katalogu

Znowu działa i nawet na obu stanowiskach. Nie przeinstalowywałem na komputerze na którym wcześniej instalowałem jako stacja robocza. Wniosek: Coś jest nie tak, jeżeli była instalacja jako stacja robocza. I nie jest ważne, czy było to w poprzedniej wersji, czy też w 2022.c.

Nie to ciągle nie to. Po pełnej instalacji na trzecim stanowisku, wszystko znowu stoi. Nie daje się uruchomić aplikacji na żadnym z 3 komputerów.
Czyli powtórka:
- czyszczenie katalogu w którym była zainstalowana aplikacja
- pełna instalacja aplikacji w tym katalogu tym razem z 3 stanowiska.

No działa. Na wszystkich 3 stanowiskach. Kolejny wniosek: Nie instalować do katalogu, gdzie znajdują się już pliki Symfonii Start.

I w taki oto sposób diabli wzięli 3 dni Świąt Wielkanocnych.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/